Re: Známkování vs. slovní hodnocení - ano nebo ne?
Mě nenapadlo, že jsi proti školní docházce, i když já proti ní jsem, resp. jsem proti povinné školní docházce vnucované státem všem rodičům. Zvlášť pokud je školství v takovémstavu jako to naše a dost rodin je schopných efektivněji vzdělávat své děti doma. Povinné by mělo být pouze vzdělávání, ne školní docházka.
Jinak to, co vidíš jako přínos pro hendikepované děti, je ve skutečnosti přínos pro všechny děti.
Souhlasím, že se často řeší blbosti na úkor podstatných věcí, přikládá se význam banalitám a podstatné věci se opomíjejí..
Stejně tak jsem s tebou zajedno, že celá problematika hodnocení je skutečně přeceněná, hodnotit by se mělo míň a o to víc učit. A právě proto je potřeba, aby se systém hodnocení změnil. Ideální je skutečně to, cos popsala, totiž přímá komunikace na trase dítě-učitel-rodiče a zpět, popř. v jiném pořadí.
To, aby mohly být správně integrovány děti se speciálními potřebami vyžaduje úplně stejný druh změn jako to, aby děti dostávaly ve škole místo známek kvalitní slovní hodnocení. Ono je to ve skutečnosti provázané těsněji, než se zdá.
Nejde na jedné straně požadovat nasazení, empatii, profesionalitu a na druhé formálnost a mít přesvědčení, že (NAPŘ) mi učitel nemůže říct nic nového o mém dítěti apod.
Odpovědět