Pawlo, napsala jsi toto: Já se pokusím po několikáté napsat o co mi jde.Když se nakousne jakékoliv téma o integraci,obecné podvědomí a to i učitelů je,že hlavní problém je,že nejsou peníze,žák se dostane do třídy 30 dětí,samozřejmě je to vždy nezvladatelné monstrum

a učitelka pod tíhou okolností páchá sebevraždu nebo končí v blázinci.
znám školu, kde v skoro každé běžné třídě je integrován nejméně jeden autista, větš. s Aspergerovým syndromem, většina jich má svoji asistentku. Třídy jsou naprosto běžné, 30-33 dětí, skoro každou hodinu se stěhují do nějaké odborné učebny, do tělocvičny, apod. Moje kamarádka dělá jednu z asistentek. Říkala mi, že dle jejího názoru jde o nezvládnutý projekt, protože učitelé jsou v neustálém stresu, v podstatě žádné běžné hodiny nezažívají a konkrétně její svěřenec se chová tak, že v každé hodině vyvolá konflikt a to i s dětmi, i s učitelem, i s asistentkou. Takových je asi polovina, něteří integrovaní jsou v pohodě (někteří ani nemají asistentku a zvládají to).
takže v tomto konkrétním případě já nevidím problém v penězích (údajně mají učitelé za tuto práci peníze k platu navíc, jsou zaplaceny asistetnky a v některých případech i nutné úpravy budovy, plus také zaměstnávají psychologa - spec. na autismus), ale v tom počtu dětí a nevyškolených učitelích, kteří nejsou schopni správně řešit nastalé problémy.
Takže žáky a autismem (a s jinými problémy) nepovažuji z monstra, ale myslím si, že je nutné najít pro ně takovou školu, která jim bude vyhovovat a bude ta situace vyhovovat i učitelům a ostatním dětem (a jejich rodičům). a to ta mnou popsaná škola prostě nesplňuje



nicméně to není chyba těch dětí, ale příliš ambiciózních dospělých (v čele s ředitelku zmíněné školy).
Ta moje známá (sama má syna autistu a VŠ spec.pedagogiku) říká, že se obává, že se rodiče v některé třídě "vzbouří" a čeká, že to bude právě v té její

Ona sama pro svého syna našla školu, kde je asi 10-15 dětí.