15.10.2012 18:07:21 Visen
Činnosti pro rozvoj myšlení ve školce
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli máte pocit, že ve Vaší školce je dost činností podporující myšlení, samostatné uvažování apod. Někdy si říkám, jestli jich není v naší školce málo. Jedná se o smíšenou třídu. Zdá se mi, že děti si buď volně hrají, nebo při řízených aktivitách cvičí, zpívají atd. nebo starší vyplňují pracovní sešity a mladší dělají něco jiného. Chybí mi tam různé skládačky, logické hry apod. Nebo učení se tvarů, různé přiřazování, třeba i u tříletých dětí počítání do tří apod. Synovi třeba paní učitelka nabídla puzzle, které je intelektuální náročností tak pro dvouleté dítě - pouze dřevěná deska asi s pěti autíčky různé velikosti, nic náročného. Všimla jsem si, že nějaké didaktické hračky tam jsou, ale děti si je dobrovolně nikdy nevezmou, a hromadně se tyto hry moc provozovat nedají. Při počtu dětí přes 20 na třídu nemůžu asi nic jiného očekávat. Rodiče jsou se školkou spokojeni, děti tam chodí rádi. Co si o tom myslíte? Někteří lidé mi říkají, že takto malé děti si hlavně hrají a že to co bych chtěla, je už přetěžování, že to tříleté děti ani nezajímá.
Odpovědět