Re: Nejsem spokojená s třídní učitelkou svého syna
A ve škole jsi byla? Třeba spoustu jiného psaní mají na volných listech, které zůstávají ve škole a i kdyby ne, neměřila bych podle toho, "kolik stánek udělali" v učebnici nebo pracovním sešitě. Učebnice dneska spousta škol má zastaralé, nemůžou koupit jiné, tak je dětem dají, ale učitelé stejně používají jiné materiály a z učebnice jen sem tam něco. Můžou se učit taky jinými metodami - hry, skládání, třídění, skupinové práce, práce na interaktivce, na počítači... pak napíšou to jedno cvičení jako samostatnou práci a pak něco napíšou doma. Že domácí příprava zabere hodinu denně je přece v pořádku, ne? Čtení ve škole, kdy na dítě je čas cca minutu za hodinu, nemůže stačit ani omylem. Něco spočítat, něco napsat, kouknout do prvouky a něco vybarvit, totéž v angličtině, otevřít knížku a pracovní sešit, dokreslit, co nestihl, vystřihnout... Ruku na srdce, kdyby tyhle úkoly nebyly, dala bys dítěti něco takového sama od sebe, nebo by žádná domácí příprava nebyla?
To o těch pomůckách je třeba si vyjasnit a pokud opravdu ve středu dá vědět, že do čtvrtka musí mít to a to, tak domluvit, aby dávala vědět dřív. Mám ale zkušenosti, že i když napíšu např. v pátek mail rodičům, že na příští pátek mají mít xy a ve středu to pro jistotu připomenu a děti si mají zapsat do úkolníčku, tak v onen pátek stejně některé dítě nemá a ještě se rodič rozčiluje, že nevěděl.
Odpovědět