Re: znovu řeším zapomínání učiva - syn je čtvrťák
Tak právě teď si musí pamatovat všechny způsoby, navíc, když zapomněl, jak se pracuje s nulou, tak 235x*10 tam není, ale je tam 235*20 - a když to má vypočítat vedle se, je v háji a pod sebe to neumí, protože mají násobení jednocif. číslem.
Teď je právě zařazen do toho programu - tak uvidíme, jaký to bude mít výsledky. A ano - hyperaktivní není, ale má poruchu pozornosti, snadno a rychle se unaví a potřebuje častější přestávky, kupř. není schopen pracovat soustředěně 30 minut, potřebuje aspoň chvíli přestávku. Při testech bylo zjištěno, že jeho výkon hodně kolísá v závislosti na čase - takže třeba vypočítá příklady, po 30ti minutách se opakuje stejný příklad, ale on má útlum a není schopen ho vypočítat, pokud ho někdo vyzve k odpočinku, je schopen po chvíli pokračovat a opět nemá problém, ale sám si odpočinek neumí naordinovat a tak jeho mozek vypne. Když byl na testech, tak ke konci se dostal do takového stavu, kdy nebyl schopen vyřešit naprosto banální záležitost, nad kterou na začátku ani nemusel přemýšlet. Já na něm poznám, kdy má dost a potřebuje třeba jen odejít ze schodů do kuchyně, napít se a vrátit se. Je to chvilka, ale ta mu stačí k tomu, aby se dal dohromady. Ale jinde je to problém. Co se týká soustředění - zkoušela jsem třeba násobilku při jízdě na kole - naprosto bezproblémový terén, bez aut, bez nebezpečí. Není schopen, on se snaží, neustále opakuje příklad a výpočet mu trvá hrozně dlouho. Když jsem s ním zastavila a sedla si třeba do trávy, tak s počítáním neměl problém. On nemůže dělat dvě věci, ani za běžné chůze mi není schopen povyprávět, co bylo ve škole, jakmile dojde k věci, nad kterou musí přemýšlet, automaticky se zastaví a mluví.
Prý se to možná časem zlepší, ale nevím, zlepšení nepozoruji. Možná se musí naučit s tím žít a odpočinek si určovat i v případě písemky. Nevím - je to těžký, jeho stresuje i časový limit a sám zatím není schopen při písemce odložit jen tak tužku, aby si odpočinul - přece by mu ten čas chyběl.
Odpovědět