Xantipo,
hele, ale to je super, že to máte takhle vychytané, protože s tím se fakt dá pracovat. S tou písemkou je to jednoduché, zejména u té velké, prostě pracuje deset minut, dá pauzu, pak pokračuje a počítá se mu jen čas, kdy skutečně pracuje, tohle by neměl být pro učitelku problém. Jediné, s čím by to mohlo kolidovat, je, pokud by děti už začaly pracovat na něčem jiném, že by ho to rušilo. Ale zase poměrně jednoduchá pomoc, po písemce relaxační činnost čtení nebo kreslení, jak kdo dopíše, vezme si předem připravenou "práci", takže všichni mají čas, jemu učitelka "naordinuje" dvě dvouminutové pauzy s tím, že někam zajde, dojde si na wc, zalije kytky, prostě vypne, celkově to udělá 5 minut navíc, to je skoro nic....
Jinak to "časem" může opravdu znamenat tu pubertu, tak ještě vydrž. Oni obecně muži (pro Lídu + 4, štěpánku apod.: lidi s "mužským" mozkem

) mají s tím děláním více věcí najednou problém, zapojit současně hlavu a tělo, ale i díky tomu pak zase dokážou v tom i onom podat odděleně výjimečné výkony. Takže jak píše Vilma, určitě stojí za to to trénovat, ale zase čekat, že se to změní úplně, to by bylo asi moc....
No a s tím "umět všechny způsoby", to je jen dočasné, takže to chce taky vydržet. Myslím, že na druhém stupni už fakt nikdo moc řešit nebude, jestli čísla násobí pod sebou nebo vedle sebe, takže to méně používané bude moct vypustit. A naopak některé věci se zautomatizují, protože je bude potřebovat hodně často, třeba to počítání s nulou....
Horší to bude s tou češtinou, tam se sice pravopis bude procvičovat dál, ale nabalí se slovní a větný rozbor, taková ta teorie kolem jazyka, plus ty -pisy, to asi nebude jednoduché

.