21.2.2013 17:29:54 zlatožlutá
Nácvik pletení v 6. třídě a přístup učitelky
Ráda bych věděla, jestli je nácvik pletení zahrnut ve výuce pro šestou třídu. A zároveň se vás chci zeptat, jestli mám reagovat na chování učitelky či to nechat plavat.
Učitelka řekla dětem, že si mají přinést jehlice a budou se učit plést. Protože doma jehlice nemáme, syn chtěl, abychom je jeli koupit. Bydlíme na samotě, do města to máme cca 20 km, jezdíme tam zřídka, až když se nakupí víc věcí. Jet jenom pro jehlice mi připadá trochu ujeté, žijeme z jednoho platu a tím by se ty dva dráty pěkně prodražily. Další využití pro ně mít nebudeme. Po pravdě v návalu starostí jsem jehlice vypustila z hlavy. Další týden přišel syn ze školy s tím, že jestli do konce týdne nebude mít upletených zhruba 30 cm šály, dostane pětku. Zvedla jsem telefon a chtěla jsem se domluvit s učitelkou, jak tedy vyřešit pletení, když nejsou nástroje. Učitelka byla v hovoru rázná, ne že by mě nepustila ke slovu, ale v klidu mě domluvit nenechala. Dozvěděla jsem se, že syn měl možnost si jehlice vypůjčit ve školním klubu a to zanedbal (nezanedbal, ale když si je šel půjčit, už na něho žádné nezbyly)a ona bude natolik hodná, že mu tedy přinese vlastní, když je pro nás problém je koupit. Ještě jsem se ptala, jestli synovi pletení vysvětlí a ona mi odpověděla, že si s ním sedne a všechno mu ukáže. V závěru jejího hovoru se mi zdálo, že je kapánek napružená. Další den (tedy dnes) se syn vrátil ze školy s tím, že učitelka ho sjela, že si prý nemá doma stěžovat. Nestěžoval si vůbec na nic, prostě mi oznámil, že když nepřinese upletený kus šály, bude mít tu pětku. Vyndal z tašky jehlice a jeden centimetr pleteniny. To co bylo upletené, pletla sama učitelka. Do ruky mu jehlice dala až když mu upletla asi dvě nebo tři řady a hned mu nařídila uložit si je i s klubíčkem do tašky. A nakázala, že ho má plést doma naučit maminka, protože má určitě šikovné ruce. Tedy žádné vysvětlení, jak to má kluk uplést. Přiznám se, že mě to teda trochu nadzvedlo. Včera mi slíbila, že se mu bude věnovat a naučí ho to a pak tuhle záležitost hází na mě. Nejdřív bych se tedy měla naučit plést já abych to mohla potom učit syna. Jenže dnes mám práce až nad hlavu, věčně chodím spát až po půlnoci, nemám kdy na něco takového. Syna je mi líto, ona ho sjede znovu, když to upletené mít nebude a ten se tam ještě rozbrečí. Ale zas bych nerada šťourala do vosího hnízda a zbytečně dráždila učitelku. Co vím, velmi snadno si na žáka zasedne a pak to s ní nemá jednoduché. Takže poraďte - řešit nebo neřešit? Zavolat jí znovu a vysvětlit, že mi slíbila pletení syna naučit a nebo mu nechat dát pětku a přejít to? Po pravdě mi připadá i nesmysl uplést 30 cm šály a pak to zas rozpárat nebo vyhodit. Myslím si, že když chce učitel žáka něco učit, měl by také mít nějaké využití pro vyrobenou věc. Jinak taková práce ani snad nemůže bavit, ne?
Syn je jinak bezproblémový, jen občas zapomíná, což vypadá jako lajdáctví, ale učitelé si nikdy nestěžovali.
(Nebudu tu stále, budu nakukovat mezi prací, takže případné reakce můžou být pozdější)
Odpovědět