21.2.2013 19:20:41 zlatožlutá
Re: Pletení v 6 třídě
Kreditko asi tak, tohle je přesně to, co si také myslím. Ale i když škola už párkrát takovéhle požadavky měla, nějak jsme to posháněli dohromady. Mě tedy ničí, že se všechno musí obstarat hned, že nedají vědět dost dopředu, co budou děti potřebovat. Z hodiny na hodinu je to pro nás problém skoro pokaždé.
Starší syn měl kdysi jinou učitelku, ta požadavky psala dostatečně včas a hlavně stačily třeba úplné zbytky látek a dítě přineslo domů ušitý polštářek. Nebyl nic moc, ale na posteli ho měl léta. nebo ušití jehelníčku, chňapky atd, to jsou aspoň praktické věci, ale kus pleteniny, co se rozpáře a jen by potom měly doma zůstat jehlice, to mi přijde nějak mimo. Sami děti v tom nemůžou vidět žádný smysl a k čemu to pak je? Copak někoho baví cokoliv dělat, když v tom nevidí smysl? Takže výchovné mi to nepřipadá.
No a teď ještě poslouchám děti, jak si tu povídají, jak to mají při vaření - s toutéž učitelkou. Jsou ve skupinkách po třech. Synova skupinka pověří právě vždycky našeho syna, aby vymyslel, co budou vařit, přinesl recept, rozdělil jim úkoly a potom ve třech společně něco uvaří. Ale co tam dělá ta učitelka? Dozor může mít i vychovatel. Takže když mají vaření, musím pohledat na netu nějaký jednoduchý recept, co by se jim šiknul, synovi všechno dopodrobna vysvětlím, dám peníze, aby ráno nakoupil potřebné věci a on se pak jen předvede. Nenacházím v tom smysl. Docela bych uvítala, kdyby je naučila třeba jen dobrou pomazánku a obložený chlebíček, když už nic jiného, ale nenaučila je ještě vůbec nic.
Těm, které mi tu daly odkazy, děkuji, syn se snaží a zkouší plést. Ale vzhledem k tomu, kolik má na zítra naloženo dalších úkolů, můžeme si tak akorát vybrat, co splní a co nesplní. Každopádně všechno stihnout nemůže, ani kdyby pletl celou noc.
Odpovědět