30.9.2013 12:05:08 X_X
Re: školní tresty
tak teď už se v tom ztrácím

pokud se úkoly dělají ve škole o přestávce, tak naprosto ztrácí svůj význam pro UPEVNĚNÍ učiva ze školy - k tomu by mělo dojít s odstupem, je potřeba využít dlouhodobou paměť. pokud se úkol namastí hned, tak dítě těží z hodiny, ale k upevnění to nevede, protože používá paměť krátkodobou.
a pokud děti udělají úkol kolektivně, tak to nepřináší ani zpětnou vazbu, jak velká část třídy látku pochopila - co si budeme povídat, ve škole dělané úkoly jsou spíš o tom, že kdo neví, opíše od těch, co vědí. v tuto chvíli to ztrácí i význam jako informace pro rodiče, protože reálně stejně nevědí, co jejich dítě umí a co jenom opsalo od spolužáka.
a to, že šikovné dítě opravy neptořebuje - promiň, ale i šikovné dítě může něco nepochopit. mmch v systému kontroly domácích úkolů rodičů a následném známkování to znamená, že to je dělané extra pro nešikovné děti, aby jim rodiče úkoly opravili a oni mohly dostat jedničku?
fakt se nějak čím dál tím víc ztrácím v tom, co píšeš

jako nezpochybňuji, že není od věci se na školu doma připravovat. stále jsem však nepochopila, proč bych jako rodič měla opravovat domácí úkoly, když ty by měly být zpětnou vazbou pro učitele, jinak by je snad nezadával, kdyby z nich nechtěl zpětnou vazbu získat

Odpovědět