| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Waldorfská škola

  (?)
[<<Předchozích 180] Názory 181190 z 647  [Dalších 457 >>]
carolyn
  • 
29.1.2012 10:40:23
Tragiko díky moc za Tvůj příspěvek, jsem ráda, že mohu čerpat cenné informace před případným nástupem syna do tohoto typu školy!!!!!!!! To je přesně co mi chybělo v rozhodování... byli jsme se podívat u zápisu a trochu mě zarazilo, že ač na stránkách WŠ bylo psáno, že zatímco dítě hodnotí p. uč. zda je schopné docházky do školy či nikoli, s rodiči je veden "pohovor" v kostce o tom zda vědí kam dítě dávají... bohužel pohovor se nekonal, byli přítomni zástupci rodičů dětí navštěvujících WŠ... i to bylo pro mě trochu překvapením....
carolyn
  • 
29.1.2012 10:29:18
Máťo díky moc za upřímný náhled na WŠ... moc mi pomáhá v rozhodování a přesně chápu Tvoje pocity, ohledně "odpuštění si" ... sice to te´d řeším jakoby z druhé strany, ale právě intenzivně zvažuji, zda nechat dítě být dítětem, nebo ho dát na klasiku, kterou známe... nejtěžší je, že člověk zjistí co je dobré až za běhu událostí a ne před volbou školy...
Máťa (dcerka 6,5 let) 116924
28.1.2012 19:42:42
Ahojky,

Tragika mě už zná, dovolím si do vaší diskuze "přihřát svoji polívčičku".
Před nástupem malé do školy jsem byla přesně jako Al.tzn.-nesnáším závodění dětí,sbírání jedniček,dril atd.atd., tedy jinak řečeno vše, co přináší ZŠ klasická. Zvolili jsme tedy waldorf. Po roce a půl ho opouštíme, plni znechucení z neprof.výuky, z nadržování waldorfským dětem,z toho, že malá vůbec nic neumí a ještě má oční tiky z neurotické, neustále křičící učitelky. Ano, slyšíte dobře.
Nyní jsme 14 dní v klasické škole.Paní učitelka na klasické škole je trpělivá, s malou denně píše, neustále chválí, ráda a často se s dětmi směje. Ačkoli má dcera denně úkolů nad hlavu, oční tik zmizel jako mávnutím kouzelného proutku. Musela jsem všechno přehodnotit a přiznat si, že jsem s waldorfem udělala velkou chybu. A taky si to odpustit, což bylo nejtěžší.....Když Vám řeknu, že ve waldorfské 1.třídě v Plzni ze stejných důvodů odešly během listopadu 2 děti a není to konečný počet a z naší třídy včetně nás také 2, tak si udělejte obrázek sami. Učitelky nemají praxi a jedna z nich ani pedagogické vzdělání. Udělejte si názor sami. Zdravím.
ALL 4469
25.1.2012 21:54:39
K tomu pedagogickému vzdělání - upřímně, víme, kdo míří na peďáky. Až na čestné výjimky jsou to lidi, kteří nechtějí učit, ale nikam jinam se nedostali. A vzhledem k narůstajícímu počtu vysokoškoláků má kvalita sestupující tendenci... Takže nevíme, jak moc umí obor a když ho opravdu ovládají, tak není zaručeno, že ho umí učit a umí pro něj děti nadchnout. Nadšených schopných učitelů je stále málo, často nevydrží a jsou "vyštípáni"... Ve většinové společnosti a školství není vůle ke změnám ve školství, lidem vyhovuje spíše tradiční přístup - a ten mi nesedí ~d~
ALL 4469
25.1.2012 21:49:00
Tragiko, ale já vůbec nemám jasno. Nikdy nic nevidím černobíle, neustále zvažuju všechna pro a proti, porovnávám, řeším... Nikdy nejsem něčeho nadšený příznivec nebo zarytý odpůrce - a už vůbec nechápu takové zvraty, jaký proběhl u Tebe. Jen u mne prostě stále mírně převažuje jedna strana...
Takhle to zase působí, že máš jasno Ty - hlavně, aby Ti to vydrželo :-)
Tragika 61116
25.1.2012 18:41:43
Al, je skvělé, že máš jasno. Myslím tuhle větu upřímně, ne ironicky. Já mám zatím jen jasno kudy cesta nevede, ale už méně jasno v tom, kudy cesta vede.

K tvému příspěvku bych chtěla říci toto:
Znám jen málo spokojených lidí, kteří zápasí s nedostatkem financí. Cílem mého života jistě není úžasná kariéra se spoustou peněz, ale.... Nadprůměrný plat jde s nadprůměrným vzděláním ruku v ruce. Waldorfský vzdělávací systém považuju za podprůměrný. Ano, jde se cestou nejmenšího odporu. Otázkou je, zda to mnohdy není pro dítě kontraproduktivní.
Učitelé na klasických základkách učí to, co sami vystudovali. Matikář matiku, češtinářka češtinu atd. Waldorfský učitel učí všechny předměty od 1-9 třídy a mnozí z nich nemají ani pedagogické vzdělání. V tom vidím podstatný rozdíl.

Úroveň w lycea bych nerada komentovala. Bohužel jsem viděla i srovnání těchto žáků s gymnazisty a výsledek byl tristní. Porovnání s jinými SŠ, než-li s gymplem, jistě vyzní příznivěji.
Svého času tam učila jedna naše známá a podrobně nám vyprávěla o úrovni waldorfských středoškoláků z lycea.

Nemám ráda jakékoliv závodění, ale život bohužel o tom závodění je. Krysími závody to nazývá můj muž. Podívej se, kolik přihlášek přistane na té a té škole a kolik dětí nakonec přijmou. Bohužel závodí se.
Koukni na dobré zaměstnání a na počet uchazečů o takové místo. Zase závody.
I když dobrou práci máš, není nikde psáno, že tě z ní nevyšoupne někdo kreativnější, pracovitější, vzdělanější...
Opět závody.
Kdo tohle nevidí, odmítá vidět věci reálně.

Nerada bych, aby to vypadalo tak, že se z waldorfského nadšence stal ze dne na den zapřisáhlý odpůrce.
Mám ráda lidi, kteří umí vytvořit něco vlastníma rukama. Je jedno, zda vypěstují kapustu, upletou šálu, nebo vyřežou dřeváky z bukových prkének. Všechno jsou to dovednosti, které se jednou mohou hodit.



ALL 4469
25.1.2012 18:05:02
A k té "waldorfské rezervaci" - to zase záleží na pojetí. Život je drsný - je tedy lépe být na dítě od malinka drsný, nebo mu dát pohodový základ, aby mělo jednou z čeho čerpat, aby v tom drsném světě obstálo? Myslím, že správnou odpověď s jistotou nezná nikdo, ačkoli všichni samozřejmě chtějí pro své děti to nejlepší ~x~
ALL 4469
25.1.2012 18:02:02
Doplnění: je všeobecně známo, že waldorfské lyceum dopadlo nad očekávání výborně ve srovnávaích testech (bylo první ze středních škol - tedy v kategorii mimo gymnázia), ačkoli (na rozdíl od gymplů a středních škol) určitě netrénovalo typické příklady, neboť to není jeho priorita. Určitě tedy nebude na úrovni učňáku, nějaký učňák už jsem viděla :-)

ALL 4469
25.1.2012 17:57:18
Odmítám se smířit se všeobecně rozšířenou myšlenkou, že život je jakýsi závod, který začíná startovním výstřelem už v předškolním věku a jeho cílem je úžasná kariéra nejlépe se spoustou peněz. A že kdo se včas do tohoto závodu nezapojí, je navždy ztracen. Jsem přesvědčená, že životní spokojenost spočívá trochu v něčem jiném - v umění být sám se sebou a se svým životem srovnaný a být v něm spokojený. Případný úspěch v kariéře je jen třešinka na dortu, nikoli záruka životního štěstí.
Srovnání s vrstevníky má smysl jen tehdy, pokud "závodíte". Tak jako s odstupem času nehraje roli, zda jste začali na nočník chodit v roce, ve dvou, nebo ve třech letech, stejně tak je s odstupem času jedno, zda jste začali např. číst a psát v první, ve druhé nebo ve třetí třídě. Důležité je, že to vůbec dokážete a máte možnost a chuť to dále rozvíjet.
Můj dojem je, že běžnému dítěti (výjimečně nadanému to možná nemusí stačit, to nevím) wš učení neznechutí a nezahltí ho - učení ho tedy baví déle než jen v první třídě, nestává se brzy obtížnou a nudnou povinností.

I proto u nás stále převažují "pro" pro waldorfskou školu nad těmi "proti". (naše dítě chodilo do w. školky a chodí i do w. školy). Přitom zdaleka nejsme typická "waldorfská" rodina, k w.škole mám určité výhrady a v mnoha ohledech musím dát Tragice za pravdu. Ale školu si nevybírám podle ostatních rodičů, odborníci a šikovní učitelé nejsou zaručeni ani na běžných školách a individuální přístup taky ne. Ani s těmi rodiči si nejspíš na jiné škole nesednu se všemi.

Co se týče výjimečně nadaných dětí - záleží na tom, co od školy očekáváte. Jde dítěti matika - znamená to, že je pro vás důležité, aby v ní byl co nejlepší a oproti ostatním "napřed", nebo naopak že v matice si může dát trochu "pohov" a má možnost se rvíce ozvíjet po jiných stránkách? Většina newaldorf. rodičů preferuje to první, WŠ to druhé. I když opět jistě záleží na učiteli. Ale o výjimečně nadadné dítě v běžné základce bych se taky bála. Asi bych hledala nějakou pro nadané děti nebo montessori.

Líza 17721
25.1.2012 12:23:36
Dík za otevřenost.
[<<Předchozích 180] Názory 181190 z 647  [Dalších 457 >>]

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.