8.3.2011 18:10:01 Gabriella, 2 děti
Re: ms a zs
Pawllo, nemám osobní zkušenost, ale čistě teoreticky -děti v normální škole většinu času sedí a koukají buď do sešitů/knížek, na tabuli nebo na paní učitelku. Mluví buď učitelka ke třídě nebo žáci jednotlivě odpovídají, nic kdovíjak akčního se neděje. Normální přirozené neorganizované chování, povídání si, přátelení se, nevím jak to nazvat... to probíhá leda o přestávkách a ty v součtu za celý den můžou dát třeba hodinu času. Ne že by autistovi tohle pozorovat zaškodilo, ale není mnohem větší prostor k okoukávání a mimoděk navykání běžného chování spíš v mimoškolních aktivitách - kroužek chovatelství zvířátek, turistický, sportovní... prostě tam kde se děti mohou mnohem svobodněji projevovat než při běžné školní výuce? Není pro autistu intenzivnější strávit třikrát týdně dvě hodiny uprostřed kamarádů spolupracujících relativně volně na nějaké společné činnosti než sedět ve škole jak knedlík a psát diktát?
Odpovědět