18.10.2006 11:02:57 Dagmara
Re: můj názor
Mám syna, který už má základní skolu nastěstí za sebou, první stupeň proběhl relativně v pohodě, asi i díky tomu, že děti učila jen jejich třídní učitelka, na kterou měly děti a i my rodiče štěstí. Druhý stupeň už bylo peklo, zřejmě pro všechny - naše dítě,další jeho spolužáky, nás rodiče a asi pro třídní učitelku - mladou dívku, která po dokončení pedagogické školy, dostala hned puberťáky - sedmáky.Předtím měl syn třídního učitele kolem padesátky, sportovce, tělocvik, matematika...Ten chlap měl autoritu, byl sice přísný, ale s určitým otcovským přístupem, měl smysl pro humor a moc se snimi nepáral. Ale byl oblíbený a zvládal je. Bohužel ze školy musel odejít, proč, to jsme se nedozvěděli. Po této autoritě dala ředitelka školy tuto třídu výše zmíněné mladé dámě, která s dětmi jednala s odstupem, její pedagogické praktiky bych spíš viděla na gymnáziu, ale až tak ve čtvrťáku, kdy už mají studenti zájem odmaturovat a jsou vyspělejší. myslím, že tady ředitelka školy ujela. Tato učitelka ještě dál při zaměstnání studovala, takže ve škole víc nebyla, než byla, zřejmě dost nestíhala. Teď syn chodí na soukromou střední školu, sice to leze dost do našeho rodinného rozpočtu, ale je tam jiný přístup. Učit se samozřejmě musí, respektovat učitele taky, ale není tam taková buzerace. Jen tak mimochodem, jejich třídní je taky mladá holka hned po škole, ale přistupuje k žákům spíš kamarádsky a prostě s nimi nemá problém.
Mám ještě dvě malé dcery, starší půjde za dva roky do školy a já už teď z toho mám kopřivku, když si uvědomím, co nás čeká, jestli nebudeme mít štěstí na školu.
Myslím, že učitelé by měli být lépe placeni, aby i mezi nimi byla konkurence na trhu práce - ve školství, aby bylo dost učitelů - mužů, kteří by ze svého platu byla schopni uživit svoji rodinu. Myslím, že naše školství je přefeminizované, podle mě je moc učitelek a málo učitelů. Já osobně bych učit nemohla, proto jasem si to jako obor nevybrala. Nechápu, jak můžou tuto práci dělat lidi, kteří třeba ani už nemají rádi děti a tu práci skoro nenávidí. Se svým vzděláním se určitě uplatní jinde. A taky bych prosazovala třídy s polovičním počtem žáků, myslím, že by učitel měl ke každému jednotlivému žáku mnohem blíž. Na školství by se měl stát zaměřit, protože vzdělání a pohodové dětství a dospívání je pro člověka hodně důležité.
Odpovědět