19.10.2006 12:19:36 Barča
Re: můj názor
Můj syn dělal přijímačky na gymnázium v páté třídě, úspěšně. Přístup učitelů ZŠ se hodně liší od přístupu učitelů gymnázia. Nechci hodnotit ingeligenci žáků, ale je fakt, že učitel na ZŠ musí čekat s učivem až ho pochopí všichni. Na gymnáziu se musí žák snažit sám, aby stačil tempu, protože nikdo nečeká až něco pochopi (zdržoval by ostatní). Vyšší stupeň na ZŠ učitele neznám, nemůžu hodnotit. Na gymnáziu se nám stalo, že minulý rok byl přijatý učitel, který byl ing. vůbec neměl pedagogické vzdělání a taky to tak dopadlo. Děti ho nesnášeli, myslím, že určitě dělaly i nějaké naschvály a také svorně z jeho předmětů propadaly. Můj syn nebyl vyjímkou z jedničky na čtverku (může samozřejmě za to i trochu puberta a vzdor, aby ukázal, že chyba je v kantorovi a ne v nich). Psali jsme jako rodiče dopis na vedení školy, ale marně. Škola sice přiznala, že tento "učitel" nikdy nebude dobrým pedagogem, ale jiného nemají.
Letos ho už syn z ničeho nemá, pochopil, že když se přestane ze vzdoru učit, tak uškodí jen sám sobě.
Toto píšu jen proto, že vzdělání musí být takové jaké náleží určitému oboru ve kterém pracujete. Také by se mě nelíbilo, kdyby lékaře dělal filozof.
Také závidím učitelům prázdniny, také by se mi líbilo "dělat" pár hodin denně, ale učit bych nemohla. Nemám na to nervy. V dnešní době, když slyším co si někteří žáci dovolí a ví, že učitel na ně nemůže, že rodiče ho vždy ochrání za každou cenu, tak učitele spíš obdivuji, že to vydrží. (samozřejmě, že se musí rozlišovat, ale to snad v každém povolání)
Odpovědět