22.4.2008 9:28:46 Ivana
výuka čtení
Zaujal mne tento článek. Hledáme stále něco nového a nevím, zda je to vždy k prospěchu mrňousů, kteří se učit číst začínají.
Naši dva synové - dvojčata chodí do 2. třídy, kdy se učili číst genetickou metodou. Byl to docela průšvih. K tomuto názoru jsem došla pouhým srováním. Jeden ze synů onemocněl na podzim zápalem plic a babička ho učila číst klasicky po slabikách, ten nemá problém. Druhý, který se učil číst výše zmíněnou metodou, měl problémy.
Je s podivem, že v naší zemi, kde výzkum poruch učení má dlouholetou tradici, nikdo nemá obyčejný selský rozum, neboť již za 1. republiky se vyučovalo touto metodou a u vysokého procenta dětí se neosvědčila. Stačí totiž, aby dítě nebylo zcela vyzrálé a má problém. Nevyhovující je u dětí s LMD.
Musím se přiznat, že mi také je divné, jak může být ve třídě z 17 dětí, zhruba polovina zařazována do nápravných hodin, když LMD se vyskytuje asi u každého pátého dítěte z populace. Možná, že je to zvolením špatné metody výuky, která přidělala problémy jak rodičům tak škole. Děti mají smůlu, jsou sice velmi inteligentní, ale jejich start vzdělávání nebyl dobrý. Bohužel si tuto zkušenost ponesou do dalšího života.
A tak na závěr volám, přemýšlejme a nezatracujme vše staré, neplatí vždy, že to co je nové a módní je lepší a vhodnější.
Odpovědět