5.2.2011 13:08:12 Delete
Re: Učitelé-puntičkáři
Opravdu je divný ten učitel nebo je něco shnilého ve státě českém?
Tak já požadavek na dobrou úpravu sešitu neberu jako úlet....ale rozlišila bych pojmy úprava a písmo..
Někdo může mít hůř čitelné písmo, přesto má na to mít dobrou (hezkou) úpravu sešitu...Úprava (okraje, nadpisy, odrážky nebo věty a odstavce) by měla sloužit k přehlednosti a přehlednost je dobrá při opakování si a učení se probrané létce...Zejména v předmětech, kde nejsou učebnice, jako je např. etika (o kterou v tomto tématu, tuším, jde)...
Vždyť i diplomová práce má předepsanou úpravu (podle normy) a já si pořád myslím, že to má svůj smysl, už kvůli tomu, aby to šlo vůbec číst....
Co se týče konkrétního řešení, kdy si syn nechává psát sešit spolužačkou....pokud to nevadí učiteli, neřešila bych to, protože v tom případě to podvod není...Pokud si nejsem jistá, že to učiteli nevadí, je to otázka domluvy s ním...
A proč zrovna s etiky je jediným podkladem pro klasifikaci úprava sešitu? No jednoduše proto, že pro tento předmět nejsou "osnovy", školy jej teprve zabudovávají do ŠVP, na výuku stačí obsolvovat kurz...no a když není jasné, co přesně má žák vědět, těžko ho z toho zkoušet, protože přesně po tom jde inspekce, aby vyžadované znalosti nepřekročily rámec ŠVP....
A na každou známku musí být podklad....sešit je v tu chvíli jediný podklad a tak se hodnotí právě on....
Jediné, co bych vytkla (ale zde neznám přesné požadavky učitele, takže bych to brala s rezervou), že se do hodnocení započítává písmo, jehož kvalitu lze ovlivnit jen částečně.....ale na hodnocení úpravy, úplnosti a kvality zápisů nic špatného nevidím...
Odpovědět