5.2.2011 13:45:01 Delete
Re: Učitelé-puntičkáři
Tenna,
jde o to, co po učiteli požaduje ředitel/ka a ta je zase závislá na tom, co chce inspekce...
Jestliže inspekce dává negativní hodnocení, když se po žácích chce něco mimo ŠVP, tak ředitel/ka trvá na tom, aby se nic takového po žácích nechtělo....když etika není v ŠVP, nelze tedy po žácích požadvat žádné znalosti....co tedy má učitel chtít?
Opravdu vidíš chybu v tom učiteli?
A už jsem zdůrazňovala rozdíl mezi krasopisem a úpravou....
Nehledě na to, že vedení zápisů pomáhá žákovi ve fixování učiva, proto kopírování nevidím jako adekvátní náhradu....a v neposlední řadě, žák, pokud se má něco naučit, nemůže být jen pasivním konzumentem, ale měl by sám vyvinouat nějakou aktivitu a podílet se na svém vzdělávání...
Mimochodem, učím fyziku a informatiku a tos měla slyšet, když jsem řekla, že sešit nepožaduju vůbec. Děti dostávaly rozkopírované pracovní listy, do kterých zaznamenávaly celý průbeh výuky, měly zde zvýrazněné nebo si samy doplňovaly nejdůležitější pojmy, nemusely si napsat jediné zadání příkladu, stačilo řešení...Co myslíš, kdo se bouřil nejvíc?
Odpovědět