13.2.2012 13:40:24 Da_Ja
Re: WŠ a nadané dítě
Ano, stava se, ze do w. tridy prijde jedinec, kteremu vyuka nesedne a odejde jinam - stejne se takto deje v konvencnich skolach! Osobne se priklanim k nazoru, ze kdyz se rodina (cti rodice) neaklimatizuje v novem, neznamem prostredi, dite trpi a jen tezko se zacleni. Ve tride jsme meli pripad, kdy rodice mimo jine neustale porovnavali w. prubeh vyuky s konvencnim... V prubehu case se divili stale vehementneji, zacali mit strach, ze jejich dite bude pozadu (napr. v 2. tride jeste nepisi psacim pismem). Takto se porovnava neporovnavatelne = jako kdybyste jeli autem a chteli hodnotit jizdu tim, ze se koukate do zpetneho zrcatka... Lze ale napr. porovnat celkove vystupy Ramcove Vzdelaciho Programu (msmt) + SVP (skola) + WVP (w.) od 3./5. tridy pripadne 9. trida a kazda skola bude mit sva specifika.
Z vyvojoveho hlediska se ve w. zacina s psacim pismem az ve 3. tride, ale protoze je nase trida sikovna, zacne pi. ucitelka jiz 2. polovine 2. tridy. :o) Nase ditko v 2. tride plynule cte, pise tiskacim male/velke, pocita s prechodem prez 100 (plus, minus) a (deleni, nasobeni) do 7. Ze skoly chodi vyrovnane a pobrukuje si. Na nasi strane spokojenost.

Odpovědět