29.4.2012 10:54:43 Jaana2
Re: Schůzka rodičů budoucích prvňáků - matka vznesla dotaz, zda ve třídě budou integrované děti
dovolím si zkopírovat od Pawly :
"Strategie byla taková(to člověk bohužel dopředu nepozná),že se naberou děti s PAS do speciálních tříd na první stupeň s tím,že na druhý budou integrováni do normálních tříd,což bylo jen naoko,protože všechny děti ze speciálních tříd byly dřív nebo později odejity"
ono je to taky v tom - a to si přiznejme - že šesti-sedmiletý dítě je jiný, než dítě dvanáctiletý. K tomu konkrétnímu případu : k dceři do třídy to problémové dítě nastoupilo právě do šesté třídy, takže už se vědělo, jaké je, jenže jako rodiče jsme se to dozvěděli až pozdě, že z původní školy odešlo právě pro velké problémy, které mělo. Je to velká škola, takže běžně na druhý stupeň přibydou nové děti z okolních vsí, takže se to bere neormálně. Jenže tohle dítě nebylo ze vsi, ale z jiné městské školy, kde už ho prostě "nechtěli" a ředitelka dcery školy se snažila vyjít vstříct, na škole pracuje psycholog.
Ty problémy byly od začátku a stupňovalo se to, řešila to třídní, řešil to školní psycholog, řešili to samozřejmě rodič - měli jsme i schůzky právě s psychologem, tkerý nám i situaci vysvětloval - např. jak se mají naše děti chovat ... vygradovalo to v sedmé třídě, kdy už to prostě nešlo a dítě muselo být ze školy vyřazeno. Obtěžovalo nejen děti ze třídy, ale i děti z nižších tříd. Jakou přesně poruchu mělo nevím, chytré na učení bylo, ale chování opravdu nešlo, takové dítě prostě opravdu mezi běžné děti nepatří. Jeho matka za žádnou cenu právě nechtěla , aby bylo dítě dané na nějakou speciální školu.
Ale tu dobu, co bylo ve třídě s dalšíma 22 dětma - to asi ani ty děti nezapomenou - a že by jim to dalo něco do života? Jako toleranci k jinakosti rduhých? To vážně pochybuji.
Odpovědět