29.4.2012 20:30:21 Delete
Re: Schůzka rodičů budoucích prvňáků - matka vznesla dotaz, zda ve třídě budou integrované děti
Já jsem ve svém elaborátu ke vzdělávání ve speciální pedagogice psala toto:
3) škola a učitelé by si s integrací měli poradit, jsou profesionálové, ostatní rodiče mají do toho co mluvit, až když má problém jejich vlastní dítko
- současná úroveň vzdělání a vzdělávání pedagogů odpovídá celkové situaci a tedy i povědomí lidí o problémech....už se ví o dys- poruchách, takže součástí učebního plánu pedagogů jsou základy speciální pedagogiky a v nich práce s dětmi s dys- poruchami
- jenže stále většinu pedagogů tvoří ti, co studovali před deseti, dvaceti, třiceti lety.....a pokud sami nemají potřebu se dovzdělávat a navíc je v tom nepodpoří škola (většina takového dovzdělávání probíhá v době školní výuky, takže je jen na vůli zaměstnavatele, jestli vzděláníchtivého zaměstnance uvolní, i když si to ten učitel sám zaplatí), tak je všechno jen na těch speciálních, z SPC a speciálních škol....
- obor Speciální pedagogika je pořád mimo studium většiny pedagogů....buď ze školy vyleze speciální pedagog, který neví nic o výuce na běžné ZŠ, nebo klasický pedagog, který ví maximálně o dys- poruchách....
- o obor Speciální pedagogika pro pedagogy je zájem minimální, jsem přihlášená a i když prodloužili termín podání přihlášek, obor se nejspíš neotevře....no upřímně se nedivím, pokud se učitelé setkávají od rodičů nestandardních dětí s takovým despektem, jako jsem se setkala já....taková škola mi prý bude stejně k ničemu, nic se nedozvím, abych věděla aspoň něco, musím mít takové dítě doma, což já nemám, takže jsem šťastná, ale k ničemu

Odpovědět