29.4.2012 12:57:24 Lassie66
Re: Schůzka rodičů budoucích prvňáků - matka vznesla dotaz, zda ve třídě budou integrované děti
Vidím velké rozpory v tom, co zde píšete o náročnosti integrace. Na jednu stranu se zde používají termíny jako "s tím se dá pracovat", ze kterých mi logicky zní, že JE to pro učitele práce navíc, na stranu druhou, Pawllo, říkáš, že ideálně by se učitele vůbec nemělo postižení dítěte týkat.
Dále pak k těm agresivním dětem a vůbec výhodám integrace - pokud je někdo agresivní, má třeba asistenta, který nedělá nic jiného, než že dítě hlídá, aby nějakým způsobem neobtěžoval ostatní žáky, v čem je pro něj ta integrace prospěšná, když vlastně běžný sociální kontakt v té třídě nenaváže? Je to jako by byl vězeň propuštěn, ale měl nadále za zadkem eskortu.
Jiné je to u dětí, kterým asistenti pomáhají s učivem, případně sem tam vyřeší nějakou mimořádnou náhlou reakci, ale k čemu je, když je tam asistent právě jen jako ta "eskorta"? K tomu musím dodat, že V TĚHLE PŘÍPADECH" souhlasím s tím, co psala Jaana - není to pak prospěšné ani pro žáka, ale už vůbec ne pro jeho okolí a spolužáky. Ti totiž v takovém případě sotva pocítí nějaká pozitiva integrace, spíše se z nich stanou do budoucna spíše jejími odpůrci.
Odpovědět