
Vyhrajte vstupenky na skvělý muzikál do Hudebního divadlo v Karlíně!
| mp |
| • |
13.12.2005 20:58:37
DOPORUČUJI vám skvélé webovky,přijďte mezi nás poklábosit o všem.Jestli se přihlásíte na WWW.NIONETA.CZ,prosím,zašlete mi váš zaregistrovaný login-přezdívku na prodite@seznam.cz (že jste se zaregistrovali na mé doporučení)
všem,kteří mi napíšou,děkuji NYNÍ DÁRKY ZA BÁSNIČKY,ZA PŘIHLÁŠENÍ BĚHEM DNE ...VÍC SE DOZVÍTE V SEKCI SOUTĚŽE....WWW.NIONETA.CZ |
| Villa |
| • |
8.12.2005 10:10:02
Dik moc.
|
| Bara |
| • |
7.12.2005 19:48:08
Ja teda nevim jak tam, ale v SA maji sklenicky znacky GERBER...coz je temer podobna firma jako Hipp nebo Nestle...delaji pro mimina i batolata vse...od mrkve po poradny obed....Podle mne je v zastoupeni po celym Strednim vychodu...Co se tyce plinecek Pampers, Huggies bez problemu...tak jako u nas...
|
| Villa |
| • |
7.12.2005 14:01:28
Sice je tady mrtvo, ale zkusim to...
Jedeme na dovcu s mrnetem do SAE. Nevite holky, jak je to s plinami a sklenickami pro 1,5 lete batole? Dik. |
| LizBiz | 777 |
|
|
7.11.2005 8:50:09
n
|
| Amira |
| • |
2.8.2005 12:25:13
Ach jo lidi, porad nikdo ze Syrie? Kde to vazne??
|
| copy |
| • |
1.8.2005 18:50:36
z knihy Souad, Upálena za živa
Souad vyrůstala v jordánské vesnici, kde panují doslova středověké poměry. Ženy platí za méně néž dobytek, jsou denně bity pra sebemenší maličkost, némají nárok na vlastní názor, na vzdělání, na jediné slovo. Mohou pouze sloužit a být absolutně poslušné: A pokud se jen podívají na cizího muže, vyřknou nad sebou ortel smrti. Souad tento řád porušila: zamilovala se. Její štěstí ušak netrvalo dlouho, a když otěhotněla, mladík ji opustil. Dívka těhotenství tajila, protože věděla, co ji čeká. Sama zažila, jak byla z důvodu „cti" zavražděna její sestra. xxxxxxxxxxxx Kde je zmizelá sestra, které říkám Hanan?" Jsem doma, slyším křik a potom vidím sestru Hanan sedět na zemi, jak mává rukama a škube nohama, a bratra Assada, který se nad ní sklání s rozpaženýma rukama. Škrtí ji telefonní šňůrou. Vzpomínám si na tu scénu, jako bych ji prožila včera. Lepím se ke zdi, chtěla bych do ní vstoupit, zmizet. Jsem s dvěma malými sestřičkami, stojím před nimi, abych je chránila. Držím je za vlasy, aby se nehýbaly. Assad nás určitě musel vidět nebo mě slyšel přicházet, protože křičí: „Rúchi! Rúchi! Zmiz! Zmiz!" Bratr škrtí sestru Hanan... Asi právě telefonovala, a on k ní přišel zezadu, aby ji uškrtil... Je mrtvá, jsem přesvědčená o tom, že je mrtvá. Toho dne měla na sobě bílé nabírané kalhoty a košili dlouhou až ke kolenům. Byla bosa. Viděla jsem, jak hýbe nohama, viděla jsem její paže, jak tloukla bratra do tváře, zatímco on křičel: „Zmiz!" Nevím, co jsem dělala předtím, ani kde jsem byla, ani co mohla udělat Hanan, ale určitě nic v jejím chování, alespoň pokud vím, neospravedlňovalo to, že ji chtěl můj bratr uškrtit. Nechápu, co se děje. Zůstala jsem v pokoji i s malými sestřičkami až do doby, kdy se vrátila matka. Byli s otcem venku. Assad zůstal s námi sám. Dlouho jsem přemýšlela o tom, proč nebyl v domě nikdo kromě něj a nás. Potom se mi vzpomínky začaly řetězit. Když se vrátili rodiče, matka mluvila s Assadem. Viděla jsem ji plakat, ale ted vím, že to jen předstírala. Dnes už jsem realistka a pochopila jsem, jak věci v mé vlasti probíhají. Vím, proč se zabíjejí dívky a také jak se to dělá. Rodina se sejde a rozhodne o tom, a toho osudného dne nikdy nejsou rodiče doma. S odsouzenou dívkou zůstane jenom ten, kdo byl vybrán, aby ji zabil. Matka neplakala doopravdy. Neplakala! Bylo to jen divadlo. Moc dobře věděla, proč bratr sestru uškrtil. Proč jinak by byla toho dne odešla i s otcem a mou starší sestrou Nurou? Proč nás nechala doma samotné jen s Assadem? Nevím jen, z jakého důvodu Hanan odsoudili. Musela spáchat nějaký hřích, ale uniká mi jaký. Vyšla z domu sama? Viděli ji, jak mluví s nějakým mužem? Udal ji soused? Stačí tak málo, aby byla dívka považována za „poběhlici", která zneuctila celou rodinu, a musí umřít, aby smyla hanbu nejen ze svých rodičů, bratra, ale z celé vsi! víc ZDE |
| copy |
| • |
1.8.2005 18:45:00
Jean P. Sassonová: Život pod závojem
Kapitola Kamarádky Osoby a obsazení: Vypravěč je princezna Sultána. Naďa a Wafa jsou její kamarárky. Randa je nová patnáctiletá manželka Sultánina otce. Mé dvě kamarádky Naďa a Wafa nebyly z královské rodiny, ale byly dcerami prominentních rodin města Rijádu. Nadin otec vlastnil velkou zprostředkovatelskou firmu. Díky jeho snahám poskytovat zakázky nejrůznějším princům dostávala jeho společnost na starost ohromné vládní stavební kontrakty. Zaměstnával tisíce zahraničních pracovníků ze Srí Lanky, Filipín a Jemenu. Nadin otec byl téměř tak bohatý, jako kdyby byl členem královské rodiny; snadno uživil tři ženy a čtrnáct dětí. Nadi bylo sedmnáct - prostřední ze sedmi dcer. S úděsem sledovala, jak její tři starší sestry byly provdány za účelem výhodných obchodních styků. Všechny tři sňatky překvapivě jejím sestrám vyhovovaly a ony byly se svými manžely št"astné a spokojené. Naďa tvrdila, že takové štěstí nemůže trvat do nekonečna. Za vzrůstajícího pesimismu dospívala k závěru, že skončí se starým, ošklivým a krutým manželem. Nad"a měla skutečně daleko větší štěstí, než většina saúdských žen; její otec totiž trval na tom, aby pokračovala ve svém vzdělávání. Řekl jí, že se nebude muset provdat, dokud jí nebude jednadvacet. Stanovený termín nutil Nad"u k aktivitě. Prohlašovala, že vzhledem k tomu, že jí zbývají jen čtyři roky svobody, hodlá za tu dobu okusit ze života všeho, aby měla o čem snít v době nudného života se starým manželem. Wafin otec byl hlavou mutawwaů a jeho extrémnost dovedla jeho dceru k vlastním extrémům. Měl jen jednu ženu, Wafinu matku; ale byl to krutý a zlý muž. Wafa se zapřísahala, že nechce mít nic společného s náboženstvím, které ustavilo takového člověka, jakým je její otec, do svého čela. Wafa věřila v Boha a domnívala se, že Muhammad byl jeho poslem, ale myslela si, že Muhammadova poselství byla jeho následovníky zkreslována, protože žádný Bůh by neuvalil tolik hoře na ženy, polovinu lidstva na celé Zemi..... pokračování ZDE |
| copy |
| • |
1.8.2005 18:41:25
Jean P. Sassonová: Život pod závojem
Kapitola Ponurá tajemství V době narození mého prvního dítěte mi bylo osmnáct. Setkala jsem se s dívkami tak třináctiletými, které porodily své první dítě. Ostatní ženy mého věku donosily své čtvrté nebo páté maličké… V obavách nad bezpečností svého syna dal Karím postavit ke dveřím mého apartmá ozbrojenou stráž. Když jsem vykonávala svou ranní procházku do dětského pokoje, překvapilo mě, že vidím stráž stát před jiným pokojem. Pomyslela jsem si, že na oddělení musí být ještě jedna princezna. Dychtivě jsem se zeptala sestry na jméno té princezny. Na čele se jí udělala vráska, když mi říkala, že já jsem jediná princezna v nemocnici. Vyprávěla mi ten příběh, ale než začala, sdělila mi, že je naprosto pohoršena. Pak pokračovala obviňováním celého lidstva, než mi popsala, co se děje na pokoji 212. Říkala, že nic takového by se nemohlo nikdy v její zemi stát, že Britové jsou díkybohu celkem civilizovaní a že z jejich hlediska je zbytek světa prostě barbarský. Má představivost nestačila, abych se i já dostala do takového stavu vzteku, takže jsem jí zapřísahala, ať mi poví, co se stalo, než přijde Karím na svou odpolední návštěvu. Vyprávěla, že předchozího dne byl nemocniční personál vyděšen, když viděl, jak přivážejí mladou dívku, zakovanou do řetězů na rukou i na nohou, dopravenou na porodnické oddělení ozbrojenou eskortou. Stráž doprovázela skupinka rozlícených mutawwaů, v patách s vystrašeným ředitelem, který volal k jejímu případu lékaře. K lékařovu zděšení bylo řečeno, že dívka byla souzena islámským-soudem podle šaríy (zákonů Božích) a shledána vinnou ze smilstva. Protože to je zločin hudúd (zločin proti Bohu), trest byl přísný. Mutawwaové (mravnostní policie SA) pohlceni jistotou o své spravedlivosti se dostavili, aby dali přijít na svět svědku jejich odsouzení. Lékař, muslim z Indie, nijak mutawwaům neodmlouval, jen ho popuzovala role, kterou zde byl nucen sehrát. Řekl personálu, že obvyklým trestem za smilstvo je bičování, ale v tomto případě otec trvá na smrti. pro svou dceru. Dívka má být pod dozorem stráže než porodí a pak má být ukamenována. Sestře se chvěla brada rozhořčením, když mi sdělovala, že ta dívka je ještě dítě. Odhadovala, že je jí tak čtrnáct; patnáct. Věděla ještě pár podrobností a pak odešla od mé postele, aby šla probírat tyhle klepy s ostatními sestrami na chodbě. Úpěnlivě jsem prosila Karíma, aby odhalil celý příběh. Váhal. Ríkal, že to není naše záležitost. Po dlouhém prošení a slzách nakonec přislíbil, že bude v té věci pátrat... ZDE pokračování |
| cppy |
| • |
1.8.2005 18:37:46
Z knihy novinářky G. Brooks, devět částí touhy
Všechno začalo v Jordánsku, kam v roce 1972 přijela matka Ráidova otce se svou dcerou, která se měla provdat za jednoho příbuzného v Ammánu. Tam si Ráidova babička všimla Rahmí, bohabojné růžolící dívky, které bylo tehdy sedmnáct let. Byla však velmi drobná, a tak vypadla daleko mladší. Vzala ji s sebou domů jako nevěstu pro svého patnáctiletého syna Mahmúda. Co mohl v patnácti vědět? Vůbec nic. Pro něho to prostě byla hezká, hodná dívka. Jak ji ale mohl milovat? Vždyt ji ani neznal. Rok po svatbě se narodil Ráid. Za další rok a půl jeho bratr Murád. Dvě sestry přišly na svět během následujících tří let. Rahmí byla právě počtvrté těhotná, když se musela vyrovnat s tím, o čem si už povídal celý tábor - Mahmúd se zamiloval do Fátin, nádherné osmnáctileté dívky, která se nedávno do tábora přistěhovala k příbuzným. Ty dvě ženy nemohly být rozdílnější. Rahmí byla plachá a zbožná, Fátin otevřená a zajímala ji politika. Kde se Fátin smála a prosazovala, Rahmí se chovala tiše a nesměle. Vysoká, sebevědomím zářící Fátin jako by drobounkou Rahmí zastiňovala. Pak jednou Mahmúd přišel domů a oznámil Rahmí to, čeho se děsila už dlouho - nabídl Fátin sňatek a ona svolila. Rahmí se může dát rozvést, jestli chce. Rahmí věděla, že rozvést se znamená odejít ze Západního břehu a vrátit se k rodině do Jordánska. Do jisté míry by se jí ulevilo. Za šest let jejich manželství dospěl totiž mladičký Mahmúd v muže prudké povahy, který čas od času na svou ženu i syna Ráida, umíněného už od plenek, v návalu zuřivosti ošklivě vyletěl. Žít po jeho boku jako jeho jediná žena bylo už tak dost těžké. Sotva si dokázala představit to ponížení a útrapy, až ji žena, kterou její muž doopravdy miloval, přinutí hrát druhé housle. Když ale konečně sebrala odvahu, aby Mahmúdovi odpověděla, nebyla to odpověď, kterou čekal: „Nechci se s tebou rozvést," řekla vyrovnaně. Podle islámských zákonů by musela nechat děti Mahmúdovi, který by je vychovával se svou novou ženou. „Chci žít dál se svou rodinou. Dovolíš mi to?"Mahmúd byl mrzout a sobec, ale nebyl tak krutý, aby nutil Rahmí opustit své děti. Chce-li zůstat, bude ji dál živit, ale musí se smířit s tím, že je jeho manželkou jen podle jména. pokračování ZDE |
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem
Kreativ Ostrava 2025Ostrava-město
Beseda a autogramiáda Aleny MornštajnovéPraha 1 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.