16.10.2008 9:34:06 Lucie, dvě děti
něco na tom je
Název článku mě dost zarazil,ale s obsahem víceméně souhlasím.A myslím si, že důležitý vstup do vychovně-vzdělávacího procesu začíná už v mateřské škole. Jistě záleží také na učiteli, jakým způsobem přistupuje k dětem a k jejich výchově, vzdělávání a poté jeho hodnocení. Ale těch, kteří dokáží přijmout nové poznatky v pedagogicko-psychologických vědách,vnímat dítě jako jedinečnou osobnost s kladnými i zapornými vlastnostmi, a řídit se tím ve výchově a vzdělávání, těch je asi zatím méně. Ale je fakt, že velký problém je v celém školním systému. dát někomu jedničku nebo pětku je vlastně strašně jendoduché. Ale rozvíjet dítě rovnoměrně po všech stránkách a podle toho pak hodnotit, to už jistě tak lehké není. To už chce velkou dávku empatie, trpělivosti, pochopení vývoje dítěte apod.
Ale jak já jako rodič toto mohu ovlivinit?? Za dvaroky syn půjde do školy a samozřejmě mě není jedno, jak zde bude probíhat výuka. a bydlíe v malém městě, takže velký výber škol zde není. Tak jen mohu doufat, že budem mít štěstí na učitelé, kteří to zkrátka s dětmi"budou umět".
Odpovědět