17.10.2008 18:46:27 Ala
Re: Problém je jinde
Janino, a myslíš si, že ta "vzdělávací složka" školy je v pořádku? Že tedy tam se děti naučí všechno, co by měly pro svoje všeobecné vzdělání mít? Já bych asi proti rozšiřování "výchovné složky" školy nic nenamítala, pokud bych si myslela, že to, co je podle mě primární funkcí školy, tedy to vzdělávání, skutečně škola plní. Ale takový pocit opravdu nemám, spíš pořád slyším, jak jsou děti školou přetěžovány (a přitom žádné výsledky v podobě vyšší vzdělanosti dětí nepozoruju), a že by se místo "nesmyslů typu goniometrických funkcí" měly učit "rodinnou výchovu a vaření" (to jsou jen příklady, kdyby to někdo chtěl brát příliš osobně). Proto si myslím, že dokud školy nejsou schopné zajistit ani svou primární funkci, tj. poskytnout skutečně všeobecné základní vzdělání, nevidím důvod, proč by ještě měly rozšiřovat svou výchovnou funkci, jen proto, že na některé rodiny je toho moc nebo v určité oblasti nejsou schopny ji dětem posytnout. Jak jsem už psala, jsem pro, aby klidně bylo neomezené množství takových "výchovných" kurzů, ale ne povinně. Samozřejmě, že lze diskutovat o tom, co všechno patří do základní všeobecné vzdělanosti, patrně to mohou být i základy společenských věd jako je třeba ekonomie, rozhodně když už, tak to podle mě patří do školy víc než "výuka" sexuálních a rodinných vztahů.
Odpovědět