17.10.2008 14:28:47 Ala
Re: Problém je jinde
ad 1. to je stále dokola: aby se předměty mohly prolínat, musí existovat, tedy pokud dosud neexistuje výuka, kde by učitel dětem vysvětloval smysl a podstatu úvěru a úroku atd., bude taková výuka potřebovat nějaký čas, který může být získán buď místo již existující výuky, nebo navíc - je na tom něco nelogického? Pokud takto budeme vyžadovat zavést do školní výuky všechny informace, dovednosti a výchovy, které jsou pro život potřebné, ptám se, jestli mají být zavedeny místo určité části výuky jazyků, přírodních věd atd. (aby se s nimi mohly prolínat), nebo navíc (třeba i rozšířením počtu hodin těchto předmětů, aby se s nimi mohly ty další prolínat). Můžeš napsat, jak si představuješ ideální řešení? Já jsem pro to, aby uvedené "výchovy" byly nepovinné a rodiče, které mají jejich potřebu, na ně své děti posílaly. Zároveň jsem klidně pro rozšíření počtu hodin tradičních "vzdělávacích" předmětů, aby děti měly ve škole dost času je pochopit a učitelé jim je vysvětlit (včetně aplikace teoretických znalostí) a nemusely se je třeba pracně s rodiči doučovat doma, jak tady sposta lidí v diskusích popisuje.
ad 2. myslím, že stačí přečíst si posloupnost tvých reakcí a dotazů na informace o mé osobě, aby bylo jasné, v jakém kontextu jsi psala o žvanění bludů
Odpovědět