Dost ignorantský názor
na to, že autor je šéfredaktorem učitelského plátku!
Nenapadlo vás, pane autore, že některé hodnoty jsou zkrátka prověřené časem, a že třeba ta Babička ze školních osnov nevymizela, protože je to prostě DOBRÁ a dovolím si říct i nadčasová knížka?
Považuji přístup "všechno je jinak, zpátky na stromy" negující ve jménu efemérní módy všechno kvalitní, co v minulosti bylo vytvořeno, protože je to "zastaralé", za velmi hloupý a krátkozraký.
Komiksy děti baví a "čtou se samy", s náročnějšími věcmi by jim měl pomoct dospělý a spolu s nimi rozkrýt, PROČ je právě tohle dílo hodné jejich pozornosti a proč právě ono přežilo ta staletí.
To je úkol pro rodiče (tady chápu, že nemá na to každý buňky) a PŘEDEVŠÍM pro učitele literatury. To by ovšem měli být lidé, kteří to nedělají jen jako "z nouze ctnost", ale které literatura skutečně zajímá a něco o ní vědí. Bohužel není takový každý, já si pamatuji např. na střední škole, jak po nás češtinářka chtěla pouze nabiflovat jména spisovatelů a seznam jejich děl, aniž bychom si COKOLI řekli o textu nebo četli ukázky. Jen obecné kecy ve stylu, že například ten a ten básník byl symbolista (což opravdu nezaujme).
Třeba ta Božena Němcová měla nesmírně zajímavý a těžký život, skoro bych řekla, že to byla nazíráno optikou dneška velmi moderní žena, která měla tu smůlu, že se narodila o sto padesát let dřív.
Její Babička je taky velmi moderně uvažující paní (nepodléhá dobovým "trendům", viz němčení dcery Terezky, myslí na vlastní hlavu a cítí na vlastní srdce).
A ty údajně "zastaralé" výrazy přece obohacují slovník a rozšiřují myšlení každého z nás. Ovšem stojí to rodiče nebo kantora trochu sádla, protože nesmí být líný si některé věci zjistit, pokud se jemu samému v dětství nedostalo důkladné průpravy a není schopen to střílet "od boku".
Závěr? Chceme-li si vychovat pologramotné tupany, které zajímá jen televize a chlast, tak zrušme klasiky a neobtěžujme se s tím, abychom dětem přibližovali kulturní díla.
Odpovědět