Nesouhlasím
I když naše děti internetují a mobilují o106, přesto mají přečtenou Babičku, Hrubína, Sekoru, pohádky o Mikešovi atd. Také si dokonce čtou básničky od Sládka nebo Kožíška. MOmnetálně máme s rozečtené Wenigovy České bohatýry a to je úplný napínák, když všechny děti v pyžámkách prožívají, jak se ten král na Moravském poli statečně bil, jak získal český kníže královskou korunu atd. Ještě i druhý den si klidně o tom povídají s takovým zaujetím i ve škole, že se paní učitelky občas podivují (kladně).
Myslím, že nemusíme ve školách přecházet na kulturu alá Mc Donald, protože si část rodičů myslí, že krásná literatura je přežitek.
Záleží, co se s dětmi doma čte, podle toho mají vkus. A když se jim doma nečte, tak je jedno, co se ve škole s nimi začne. Děti budou mít k veškeré literatuře, pokud nečtou, podobně daleko. Záleží, jak se jim to podá. Viděla jsem hodiny s Harrym Poterem - totální nuda - i hodiny s Babičkou, naprosto skvělé - a obráceně. Osobnost učitele dělá divy. A že to děti nepotřebují? To si nemyslím. Ono, v těch starších knihách je mnoho moudrých věcí, ke kterým kdybychom měli větší úctu, tak bychom viděli, že ji mají i děti a že ten svět kolem nás je o něco hezčí...
Odpovědět