| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názor k článku Má smysl testování předškoláků?

1.3.2013 8:22:22 Hujda

Re: Spíš než plošné testování

Takovéto rozdělení se pokoušeli dělat už za mě, na 2. stupni ZŠ, třída studijní a ta druhá nestudijní. Jen být zařazen do nestudijní pro ta děcka znamenalo potupu. Máš výběrové školy (nebo výběrové třídy na vybraných školách), jsem z velkého města, funguje to tu a na vesnici to nebude takhle fungovat nikdy, protože se tam dá sotva dohromady jedna třída. Myslím, že tohle není správná cesta.
Budoucnost bych viděla v tom, aby se kladl důraz na vzdělávání učitelů (máme tady např. učebnice, které pracují jinými metodami, schopnými více rozvíjet myšlení dětí, konkrétně v matematice nakl. Fraus, ale mnozí učitelé o nich neví a bez zaškolení s nimi neumí pracovat), dále na menší počty žáků ve třídách (při 20 - 22 dětech není takový problém věnovat se kupříkladu 2 nadanějším žákům a pracovat s nimi s jinou či doplňkovou učebnicí, probrat základ s většinou a při tom dát více pozornosti 3 - 4 dětem, které jsou pomalejší ať už z důvodu intelektu či poruch učení).
Praxe je taková, že ředitelé se snaží kouzlit s malým rozpočtem, spojují třídy, navíc nastupují silné ročníky, takže dětí je najednou moc. Máme už v 1. třídách kolem 28 žáků, což je katastrofa, v kolektivu, který není sžitý a teprve se učí pracovním návykům ve třídě to funguje tak, že do Vánoc je učíte pravidla, po Vánocích nanovo, protože se rozjeli během prázdnin a od jara se s dětmi už nedá moc mluvit, protože mají myšlenky venku a na prázdniny. Je to tedy nadsázka, ale o individuálním přístupu v tomto počtu se opravdu mluvit nedá a to ani u nadaných žáků ani u dětí s jakýmkoliv handicapem. Řeší se to tak, že nadaným se dá pracovní list navíc (který nic moc nerozvíjí, pouze se je pokusí déle zaměstnat), pomalejším se zkrátí cvičení, což jim opět nijak zvlášť k lepšímu upevnění učiva nepomůže. Na školení vás ředitel nepošle. Za prvé školení něco stojí a on na to nemá, za druhé by za vás musel někdo suplovat a na to také nejsou peníze, protože za odsuplovanou hodinu (tudíž práci přesčas) by podle zákona měl být příplatek (v praxi se to různýma ústníma kolektivníma dohodama buď úplně zruší, nebo se každému zadá počet nařízených odsuplovaných hodin zdarma atd.).
Vím, že problémy jsou ve všech sektorech, ale rodiče mají na školy větší nároky a při tom do systému nevidí.
Napište mi, že za nás bývalo také 30 dětí ve třídách a já vám na to odpovím, že bývalo. Nikdo nepožadoval individuální přístup. Děti méně nadané se šouply do zvláštních škol (těch je v dnešní době už minimum, rušily se), do vyrovnávacích tříd (ty dnes neexistují), na ty, které v klasické základce zůstaly, se jednoduše kašlalo. Diagnostika poruch učení tehdy teprve začínala, dost mých vrstevníků třicátníků tvrdí, že tehdy ještě nebyla (byla, ale poradny se začínaly zřizovat ve městech, ne každý o nich věděl) a většina učitelů stejně nevěděla, co si s takovými dětmi počít. Pro nadanější děti byly opět výběrové školy či třídy, ty se z větší části zachovaly dodnes. Nebo se ta děcka jednoduše nudila v klasické škole. Ale rodiče byli vcelku spokojení s tím, jak to bylo a neřešili to.
Odpovědět
Názory k článku (34 názorů)
chytré dítě Lenka 3 děti 28.2.2013 10:36
*Re: chytré dítě Lvice+lvíčata 2.3.2013 23:11
**Re: chytré dítě Pawlla 3.3.2013 6:37
**Re: chytré dítě Věra, předškolák 4.3.2013 10:34
Plošně nevím, ale pro mě bylo povzbuzení... Zuzana + kluk04, holčička06 28.2.2013 12:27
*jsem pro testování kreditka 28.2.2013 15:28
Nač plošné testování? Hujda 28.2.2013 19:36
*Re: Nač plošné testování? kreditka 28.2.2013 21:40
*Re: Nač plošné testování? Rigmor 1.3.2013 8:23
*Re: Nač plošné testování? Pawlla 2.3.2013 16:14
Spíš než plošné testování Jája 28.2.2013 21:54
*Re: Spíš než plošné testování Lída + 4 28.2.2013 22:5
*Re: Spíš než plošné testování vertigo 28.2.2013 23:25
**Re: Spíš než plošné testování Yuki 00,03,07 1.3.2013 22:49
*Re: Spíš než plošné testování Hujda 1.3.2013 8:22
**Re: Spíš než plošné testování Jája 1.3.2013 8:29
***Re: Spíš než plošné testování Hujda 1.3.2013 15:58
**Re: Spíš než plošné testování jaja + 2 1.3.2013 9:27
***Re: Spíš než plošné testování Lída + 4 1.3.2013 10:19
****Re: Spíš než plošné testování jaja + 2 1.3.2013 11:48
*Re: Spíš než plošné testování KoproFka 1.3.2013 8:59
**Re: Spíš než plošné testování Petrajda 2.3.2013 22:9
*Re: Spíš než plošné testování Kitka07 1.3.2013 18:48
**Re: Spíš než plošné testování Yuki 00,03,07 1.3.2013 22:53
***Re: Spíš než plošné testování Petrajda 2.3.2013 2:2
****Re: Spíš než plošné testování Hanča 2.3.2013 13:52
Rozdíly budou vždy Eva 1.3.2013 10:10
*Re: Rozdíly budou vždy Jája 1.3.2013 14:34
**Re: Rozdíly budou vždy zdena 2.3.2013 14:4
***Re: Rozdíly budou vždy kukuřice 2.3.2013 23:7
***Re: Rozdíly budou vždy Jája 3.3.2013 8:46
Nejlepší je dítě hned z kraje života str... Hilly. 3.3.2013 8:59
*Re: Nejlepší je dítě hned z kraje živo... Hilly. 3.3.2013 9:4
**Re: Nejlepší je dítě hned z kraje ži... Jája 3.3.2013 14:54

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.