2.3.2013 13:52:10 Hanča
Re: Spíš než plošné testování
Právě, lehčí to nemá. Já jsem ze starší generace, za nás moc tříd pro nadanější děti nebylo. Na základce jsem se nudila, na střední vpodstatě taky, nikdy jsem se nemusela učit, šlo mi to samo. Na VŠ to pak byla soda, tam mi to samo až tak nešlo, bylo toho dost, a pro toho, kdo se neumí učit, byly začátky krušné.
Druhá věc, co byla špatně, bylo, že gymply byly před r. 1989 brány jako školy druhé volby. Ony byly náročné, ale co naplat, student odborné školy měl nějakou odbornost, když se nedostal na VŠ, měl svou specializaci. Když se na VŠ nedostal gymplák, měl jen papír, že má maturitu, mohl si případně dělat nástavbu. Proto jsme preferovali odborné školy, ale ty fakticky neměly výuku jazyků (kromě povinné ruštiny) a v řadě případů slabší matematiku. Pak nás na VŠ gympláci válcovali, protože oni to uměli, a velmi dobře.
Proto mi není jedno, co se jednou moje vnouče naučí už na základce. Pokud by bylo nadané, ale ZŠ mu nedala možnost se naučit jazyky a matematiku, chtěla bych, aby chodilo na takovou ZŠ, která mu tyto znalosti dá. Totéž pak platí i pro střední školu. Přitom mi bude naprosto šumák, že paní učitelka je nemohla učit, protože se musela crcat s Papíčkem, který by za normálních okolností chodil do zvláštní školy, a pak se věnovala Mařence, protože ta má ADHD a vyžaduje individuální přístup. Co na tom, že se zbytek třídy mezitím nudil k smrti.
Odpovědět