1.3.2013 14:34:26 Jája
Re: Rozdíly budou vždy
Právě že nejde o nějaké IQ, to je jen číslo. My byli kdysi taky testovaní, na střední pedagogické škole. Nejlíp z toho vyšli ti, co měli vizuální paměť (což jsme měli, byli jsme třída, která měla jeden z maturitních předmětů výtvarnou výchovu), o trochu hůře na tom byli ti, co maturovali z hudebky, pak bylo dlouho nic a pak byi ti, co maturovali z tělesné výchovy. Bylo to tak jasně rozdělené, že to překvapilo i testující. Navíc to mělo háček, že čím je člověk mladší, tím je více znevýhodněn. A co je hlavní: vysoké IQ nijak nezaručuje slušné EQ, tedy kamarádskost, schopnost empatie a vcítění. Tu měli spíš ti, co měli IQ nižší.
Mně ale nešlo o to, aby děti s vysokým IQ byly vychovávány jako nějaká "elita" nebo protekční děti. Mně šlo o to, aby se podpořily děti, které mají na něco nadání, a aby bylo jejich nadání dál rozvíjeno, bez ohledu na jejich sociální status. Protože se někdy stane, že dítě je sice nadané, ale škola, ve které by se mohlo ve svém nadání rozvinout, je daleko a rodiče na dojíždění nemají. Ono stačí, když mají rodiče hradit náklady dětí, dojíždějících nějakých 30 km na střední školu nebo třeba na učňák, už to je neskutečný zásek do rodinných rozpočtů.
Odpovědět