1.3.2013 15:58:28 Hujda
Re: Spíš než plošné testování
Jájo, já psala, že tehdy to rodiče obvykle tolik neřešili, ne že s tím byli spokojení. A myslím, že rodiče mají do jisté míry právo si říct, co pro své dítě chtějí (to neznamená diktovat učitelům, jak mají jejich dítě učit), ale musí být podmínky k tomu, aby ty požazavky šly splnit. A ty podmínky prostě nejsou. Právě proto, že se prosazuje integrace (jsem pro), ale za počtu dětí kolem 28 na prvním stupni. Pokud učitelé budou vědět, jak s nadanými dětmi pracovat (část z nich to stejně dělat nebude, ale takoví se najdou vždycky) a budou mít ve třídě tolik dětí, aby tuto práci mohli vykonávat, pak to po nich můžeme požadovat. Dělat speciální třídy pak nebude potřeba, nebude se muset dojíždět atd. Ono totiž leckteré talentované dítko je zase "nepoužitelné" v jiné oblasti a vůbec není na škodu, když děti ví, že Anička sice umí počítat nejlépe ze všech, ale škrabe jak kocour a její výkresy jsou na úrovni tříletého dítěte, zatímco Barča má písmenka jak vymalovaná, ale zas neudělá kotoul a Danka na učení sice moc není, zato umí krásně zpívat. Děti tohle obohacuje a i ti talentovaní se naučí uznávat jiné kvality člověka než jen vysoké IQ.
Odpovědět