8.5.2011 7:35:25 Žžena
Re: Naše Paní učitelka
Pawlo,
jedná se o vzácného člověka na svém místě

Bohužel toto není produkt pedagogické fakulty, to ta žena v sobě s největší pravděpodobností měla mnohem dřív a nebo měla dobré vzory.
Ty vzory jsou strašně důležité, loni jsem si (na pajdáku) vybrala jako volitelný předmět výuku dětí s SPU (dys...), většina studentů co na tom bylo se mnou (většinou již učitelé v praxi) už na ten předmět přišlo s jasným názorem, že dyslektici a dysgrafici jsou prostě jen jinak pojmenovaní debilové neschopní vzdělávání... a ačkoli ten předmět byl dobře vystavěn a zkušená přednášející se skutečně snažila a bylo to praktické cvičení s nesčetnými ukázkami různých přístupů (nikoli ve smyslu "odpustit jim práci a dávat jim pěkné známky za nic", ale ve smyslu "podávat jim informace pro ně stravitelnými metodami, přizpůsobit jim výuku a práci v hodině"), tak ti lidé odešli s tím samým přesvědčením, se kterým přišli. Navíc to u nich často podporuje samotné pracoviště, kdy ředitel vydá pokyn, že dětem co mají z PPP potvrzení o dys- mají např. paušálně dávat o dva stupně lepší známku (a dál děcko neřešit), popř.úplně rezignovat na požadavky na to dítě atd.
Jistě že dneska už "se ví", že dítě co má problém s pravopisem není automaticky retard, že dítě co má problém s kázní, není automaticky zlomyslný sígr... ale v té praxi na školách ta skutečná práce s dětmi se speciálními potřebami velmi kulhá.
Odpovědět