6.8.2012 10:39:04 Monty
Re: Finské tajemství chytrých dětí
Pawllo,
ale o to ani tak nejde. Jde skoro všechno, když se chce. Mne by fakt jen zajímaly ty výsledky v praxi, k čemu je to později těm dětem, které tím projdou.
Já osobně vidím totiž největší problém školství v tom, že se v rámci nějaké pseudodemokracie a pseudohumanity snaží narvat x zbytečných věcí do hlav dětí, které to nikdy v životě nebudou potřebovat, nemají předpoklady ke studiu a zbytečně se tím stresují a vytváří se v nich pocit, že jsou "hloupé", protože si nezapamatují datum korunovace Ludvíka Jagellonského. "Chytré" lidi totiž žádným systémem uměle nevytvoříš, každý má nějaké limity, přes které se i při sebelepším školském systému nepřehoupne. Takže podle mne je řešení oddělit praktické a "humanitní" školství tak, aby bylo k užitku jak absolventům, tak společnosti. Nevím jak jsi na tom ty, ale když si jdu nechat opravit boty, nezajímá mne, co ví švec o bitvě u Sadové, nýbrž to, jak mi opraví škrpály. A tohle pokládám za problém. Klademe nesmyslný důraz na vzdělání, které je v praxi nevyužitelné a opomíjíme to, co dětem bude v životě opravdu užitečné... umělá vzdělanost je jen o málo menší zlo než negramotnost.
Odpovědět