6.8.2012 19:06:54 Delete
Re: Finské tajemství chytrých dětí
štěpánko,
no tomu já jsem zase rozuměla "po svém"....tedy že učitelé bez ohledu na úvazek prostě dělají víc toho okolo, ne že jen vezmou učebni, převykládají text a pak vyzkouší, ale že si dohledávají informace, vytváří vlastní výukové materiály, učí mimo třídu....
Takže ne že by nebylo co zlepšit, ale často to funguje, bez ohledu na přízeň nebo nepřízeň legislativy....
Co se týče fakultek, tak já pocházím z UL a ta teda ZŠ i SŠ zařazené jako fakultní fungovaly dobře už za hluboké totality. Do jedné takové školy chodili mísourozenci, takže na nich bylo spácháno i pár experimentů (včetně ověřování množin, osmileté školní docházky apod.), oba tedy na svou základku nedají dopustit....
A vzhledem k tomu, že já zase nemám extra iluze o fungování fakultních nemocnic, tak mi asi to fungování fakultních škol nepřišlo nijak významně jiné

.
Zlepšovat je určitě co v obou případech....Nic to ale nemění na tom, že zrovna tohle u nás prostě funguje dlouho a dřív to možná bylo i lepší než teď....
Odpovědět