Re: Necháváte školáky vyráchat se ve vlastní chybě a lenosti?
kytko,nevím, jak staré máš osttní děti - jestli už je někdo školou povinný
já mám jednoho páťáka.. který je velice šikovný, má samé jedničky, na druhou stranu, kdyby neměl hlavu na krku, tak by ji už dávno někde zapomněl nebo ztratil. Ve druhé třídě jsem klidně třeba svačinu donesla pokud zapomněl.. já to mám pěšky tak 15 minut, auto doma nemívám.. a když si na něco vzpomene ráno, tak pokud je to v mých silách, vždy hledáme řešení spolu a pomůžu mu.. nejpřijde mi to nijak divné. nejsem extra nijak ochranitelská, pokud něco vyvede, tak tak od té druhé třetí třídy si to řeší sám.. ale já takhle občas musím pomáhat i manželovi, je taky dobrý "mimoň" a syn je prostě po něm...
u úkolů taky brečel a zlobil se, taky děsně hrabal...
asi to není lehké, chápu, že ti tečou nervy... (mám doma 6ti leťačku s odkladem s ADHD a AS - takže o vztekání a špatné gramotorice vím své), ale prostě bych se snažila ty úkoly dělat opravdu odpoledne a zkusit to s větším klidem?
třeba namotivovat, že když se nebude vztekat, tak bude to a to.. třeba to měsíc psát.. smailíky a mráčky na lednici - motivační kalendář.. a pak za to, když nebude za měsíc víc jak 5 mráčků, tak něco co si přeje - třeba návštěva kina, bazénU? malé lego - něco co není denně a na druhou strannu, nebude ale velký zásah do rozpočtu.. dát na ten kalendář obrázek, toho co chce.. nalepit na lednici?
mě se takhle podařilo v první třídě vypilovat ustavičné ztrácení psacích pomůcek. ne že by už od té první třídy nic neztratil, ale je to o moc lepší...
Prostě hoď sebe doklidu... (dej si kliděn panának a nařiď si, že se prostě nenecháš vytočit) pořád na něj mluv klidně, že se nic neděje... když se mu to nezadaří napoprvé - třeba to prvně udělat cvičřně na papír a pak až do písanky...
a klidně se ho večer zeptej, jestli má všechno v aktovce...
já se občas ptám i toho svého páťáka.. samozřejmě že mi řekne že jo.. ale já se ptám většinou cíleně, vím třeba, že má tendenci zapomínat tělák a vím, které dny ho má, tak se prostě zeptám, jestli má nachystaný tělák.. a většinou je to tak 50:50 - že ho má a nebo řekne, ježíš já na to zapomněl..
druhák myslím, že na to ještě nárok má.. a s úkolama a čtením prostě pomož, zaveď třeba povinných 10 minut čtení nahlas denně.. a obrň se
Odpovědět