4.3.2013 14:18:38 Karel
Re: Necháváte školáky vyráchat se ve vlastní chybě a lenosti?
Byl bych opatrný a počkal bych na stanovisko z poradny.
Pokud není schopen udělat ani řádek, tak to může být také ADD nebo ADDH (porucha pozornosti bez/s hyperaktivity). Spolu s nějakými DYS, dysgrafií apod.
Pokud by tam byla porucha pozornosti, tak to často znamená potřebu soustavného vracení k práci, v podstatě péči rodiče na 100% při psaní úkolů. K tomu ještě vytvořit klidné nerušící prostředí, zamezit svým emocím, stát se skoro strojem... Přehodnotit priority.
Nikdo nedělá rád věci, které mu nejdou a dítě takové emoce nedokáže někdy zvládnout. Potřebuje prožívat úspěch.
Proto potřebujeme najít, kde je zakopaný pes problému, jak mu pomoci. Druhá třída může být strašně brzo na ponechání sama sobě. Je třeba ho naučit pracovat, namotivovat ho, najít kde je cestička přes tu horu učení, co vidí...
Potřebuje, aby rodič našel cestu k němu - my jsme třeba zjistili, že je sice živý, neudrží pozornost, věci se ho musí učit 3x (2x doma), ale zvládne rozumovou úvahu, že buď se budeme hádat a pak budeme dělat, nebo to bude mít brzy za sebou. A stal se docela pracovitým.
Dneska je na gymplu s vyznamenáním. A učí se dobře a nás potřebuje jen občas na slovíčka, občas na vysvětlení, co ve škole nepochopil, nebo mu nejde, někdy na kontrolu řešení příkladů apod.
Někdy taky dítě nemusí být dost zralé (litujeme, že jsme dcerce nedali rok odklad).
Odpovědět