Re: Rady z poradenských zařízení
Z vlastní zkušenosti, jsme papíry začali potřebovat až ke konci druhé třídy. Do té doby syn dostával nanejvýš dvojky, vyjímečně trojky. Nevím proč v 1. a 2. třídě by se muselo známkovat nějak zvlášť přísně. Stejně v první třídě v poradně neodhalují žádné dys, že se to ještě většinou neprojevuje. Z písemného projevu není schopen objektivně při více větách dostat nikdy nic jiného než 5. Tak přece musí být nějaká možnost oceňovat jestli se snaží nebo ne. Protože za stejnou pětku by nemusel psát vůbec. Stejně nám byla nabídnuta speciální dys třída i bez toho aby z českého jazyka propadal, nebo nosil 3, 4.
Myslím, výborní žáci mají samé jedničky a dvojky i ve vyšších ročnících a většinou odcházejí na gymnázia. A při dnešních návrzích, kdy zvláštní školy jsou jen pro speciálně problémové děti, nevidím ve známkování trojkami , čtyřkami a pětkami žádnou motivaci. Protože méně chytří žáci nemají žádné jiné možnosti než si 9 tříd odsedět někde kde podle spravedlivého známkování nemají šanci dosáhnout žádného ocenění.
Odpovědět