3.2.2016 17:23:15 Delete
Re: Rady z poradenských zařízení
Yuki,
ještě k jo, někdy je to blbý, lae je ptořeba se smířit s tím, že některý děcko bude mít nejhropší známky, a když mu chceš pomoct, pochval ho za to, co mu jde, i kdyby to byl fotbal, který hraje někde jinde
Já nechci dítě chválit a už vůbec ne za fotbal někde mimo, to si pořešíme v tělocviku, kdy má šanci předvést své silné stránky.
Já chci, aby ani to nejslabší dítě neztratilo chuť se snažit něco naučit, zlepšovat se, stále na sobě pracovat. Aby i tohle slabé dítě mohlo mít rádo matematiku a český jazyk. A pokud bude mít stále jen špatné známky, tak ho to prostě bavit nebude, protože ztratí chuť se o něco snažit, stejně jako tu chuť ztratí nadané dítě, když opakovaně yažívá neúspěch. Možná dokonce dřív, než to nadané, protože tyhle slabší děti mají slabší i tu volní stránku osobnosti, vzdávají všechno mnohem rychleji a vnější motivace má mnohem hlubší dopady.
Mě ze všeho nejvíc dorazil ten podtón, kterým dotyčná reagovala na moje sdělení, že místo známek používám body (body ve škále 0 - 10) a slovní hodnocení (maximálně popisné, zde hodnoceno jako zbytečně moc). Prý dělejte, jak myslíte, ale....a následovalo to, co jsem vkládala do úvodního příspěvku. V podstatě odmítli alternativní způsob hodnocení dítěte. Do poradny s sebou dítě bere sešity a ŽK, takže poradna k dispozici má kompletní náhled, ale dva pracovníci pak nezávisle na sobě sdělí ke dvěma různým dětem ze dvou různých tříd, že pokud dítě nemá čtyřky nebo pětky, tak nemá nárok?
Odpovědět