3.2.2016 15:40:37 Delete
Re: Rady z poradenských zařízení
Yuki,
no na druhém stupni máš tak trochu výhodu, že ti nikdo z kolegů moc nezkoumá, jak hodnotíš (teda snad kromě jazyků, kde ty skupiny provázané jsou a vybočit moc nejde), zatímco první stupeň je mnohem víc provázaný. Navíc se dostávám do situace, kdy nejde o nějaké dys-, ale jde o to, že to dítě nezvládá prostě proto, že šlo do školy dřív, než mělo, případně je opravdu mentálně slabší, na všechno potřebuje čas. Ani jedno to dítě nechce dostávat pětky, chce jedničky jako ostatní, ale jediná cesta, jak oběma dát víc času na zvládnutí, je vlastně nechat je propadnout, tedy dát ty pětky. U toho nezralé přitom opravdu stačí trocha tolerance, a on jak dozrává, tak začíná stíhat, jen prostě nemá mentální kapacitu na to, aby najednou zvládl 2 roky, potřebuje ten chybějící rok poskládat v těch pěti, nebo alespoň v prvních třech...
A u těch malých dětí je třeba brát v potaz i to, že pro ně trojka není dobrá známka. Takže i když jim nedáš pětku, čtyřku, tak z té trojky jsou špatní a bere jim to chuť do práce. A poradna tě nutí jim dát čtyřku, aby bylo možné ho integrovat a napsat mu IVP

.
No a ten druhý už to nejspíš nikdy nedožene, ale také nechce za všechnu tu dřinu dostávat čtyřky a pětky.
Já bych prostě chtěla, aby se i těmito dětmi poradna zabývala a doporučila rodičům třeba opakování ročníku(nebo spíš rozložení, to mi fakt hodně chybí, prý to lze jen ze zdravotních důvodů), případně do školy k němu asistenta bez nutnosti nejdřív to dítě umlátit koulema.
Odpovědět