Re: Bylo by dobře
Pawllo,
ačkoli jsme se nedávno shodly, že nadané dítě se neztratí nikde, přesto se výběrových škol musím zastat. Já sama jsem si na základce užila různorodého prostředí víc než kolotočář - naši se stěhovali za prací a já od 1. do 5. třídy čtyřikrát změnila školu - a to dvakrát dokonce v pololetí. Neměla jsem problémy se socializovat, kamarády jsem měla bez ohledu na známky, ale také jsem nemusela hnout kopytem.
Až když jsem se dostala na výběrovou matematickou školu, musela jsem začít makat. Nároky byly opravdu velké, v 5. třídě mocniny, v 6. třídě soustavy rovnic, kvadratické rovnice. Učitelka měla několik ročníků matematických olympiád, které nám zadávala jako týdenní úkoly. A spolužáci různorodí byli, sociálně opravdu všehochuť. S některými se přátelím dodnes, byť jsme byli sebraní z okruhu 20 km.
Popravdě, solidní základ pro vzdělání mi dala právě tato škola, protože na gymlu mě posedl adolescetní negativismus, odmítala jsem až na výjimky cokoli a vzhledem k těžkým problémům v rodině jsem se předčasně osamostatnila. Znovu skutečně studovat jsem začala až na VŠ.
Popravdě, když vidím stav dnešního školství - 30 dětí bez (sebe)kázně ve třídě, učitel bez pravomocí, integrace snad i ledních medvědů, půjdu se svým dítkem stejnou cestou. Do normální školy bych dceru dala jen v případě, že by ve třídě bylo max. 15 dětí.
Odpovědět