25.2.2012 17:42:27 pavlakov
Článek není o selekci
Myslím, že diskuze se zvrhla úplně na jiné téma než o kterém je článek. Jde přeci jen o to, aby učitelky už v MŠ dokázali nadané děti rozpoznat a adekvátně s nimi jednat. Syn je v necelých 3,5letech diagnostikovám jako "vyšší nadprůměr", ale elitu z něj neděláme. Do školky ho zatím pro nízký věk nevzali a chodí jen na 1 dopoledne týdně do soukromého centra zaměřeného právě na rozvoj rozumových schopností, kde jsou na 5-7 dětí 2 učitelky. Vidím, že školku by určitě potřeboval, ale hrozím se toho, že státní MŠ fungují na principu "hlavně když si děti hrají a neotravují". Syn si s hračkami moc nehraje, ven nechodí zrovna rád, takže lesní školka by pro něj byla trest. Šikovná učitelka má v době internetu bezpočet možností, jak děti zabavit, a to, že nadanému dítěti dá nějakou aktivitu navíc není podle mne selekce.
Odpovědět