Re: Bylo by dobře
Pawllo,
já na pár hodin učím jeden dost specifický předmět a asi toho brzy nechám. Nebojím se integrace jako takové, ale vadí mi 30 dětí ve třídě, z toho třetina s úlevami a všichni bez kázně (kdokoli tam nahlas huláká cokoli a kdykoli ho napadne, ať už to souvisí s výukou nebo ne). Skutečně ti nelžu, když tvrdím, že některé děti jsou schopné v půlce věty učitele nahlas přerušit dotazem na úplně jiné téma - budem mít úkol?, můžu jít na záchod?...) Hodné a nadané děti NEMAJÍ ŠANCI, aby si jich učitel všiml, natož se jim věnoval.
Pokud se skupina sejde hodně blbě, děti chodí domů úplně prázdné, protože učitel většinu času věnuje vytvářením prostoru pro základní přežití.
TOHLE pro své dítě nechci. Chci, aby mohlo v klidu rozvíjet své nadání (až už je jakkoli běžné nebo výjimečné), aby mohlo s učitelem navázat pěkný a pevný vztah, aby ho v noci nebudily noční můry, že učitel na někoho křičí (to se mi stávalo v druhé třídě, kde jsem v rámci své prvostupňové "turistiky" na chvíli zakotvila - 36 dětí, učitel chlap, zkušený a entuziastický, ale taky jen člověk). Aby i učitel měl možnost vidět výsledky, aby ho práce mohla naplňovat. To je celé.
Odpovědět