Re: Ideální škola
Anett, já ti nevím. Z větného rozboru si pamatuju jen určení podmětu a přísudku a i to jaksi nevím, proč bych měla ve větě umět rozpoznat.
Nejsem v zásadě proti tomu, aby se o větném rozboru děti něco dozvěděly, ale na základce by to stačilo pouze informativně. Zrovna letos to syn probíral, pravda, na omiletém gymplu, ale vnímám, že cit k češtině se mu tím opravdu nezlepšil, spíš je z češtiny otrávený ještě víc.
Než toto, bylo by lepší děti vést k tvořivému psaní, stylizaci, vyhledávání informací a myšlení. Ale ne tím, že se budou klepat strachy ze slohovky kvůli známce.
Změnila bych hodnocení dětí, cílem by mělo být něco se dozvědět, naučit, ne dostat známku, tohle mě teda točí hodně. Taky mi vadí, že často probíraná látka končí písemkou, dítě dostane třeba pětku - a nic se neděje, tím to končí a jde se na další látku. Průšvih je, když je to třeba v matematice nebo v angličtině.
Co se týče vyjmenovaných slov - jsem přesvědčená, že není nutné je umět nazpaměť - já ani moje děti si je nepamatujeme, přesto v nich neděláme chyby. Pamatování si vyjmenovaných slov navíc nezaručuje správné určení i/y ve slovech příbuzných.
Odpovědět