13.6.2014 17:54:35 Monty
Re: Ideální škola
"Musí ale průměrný žák řešit, jestli je to věta příčinná nebo účelová? Děti se v deváté třídě učí soustavu dvou rovnic o dvou neznámých, ale kolik z nich opravdu dobře umí trojčlenku nebo procenta?"
Dášo,
přesně to jsem měla na mysli.
Místo zafixování toho nutného minima se věnuje pozornost věcem, které jsou nadbytečné a v osnovách základní školy nemají co dělat.
Navíc ta forma podávání informací je fakt zoufalá a pokud nemají děti nějakého osvíceného učitele, který by uměl dodat i něco nad rámec textu v učebnici, dokonale je to znechutí. Anebo zas je osvícenej, ale poněkud zvláštním směrem, takže já např. doma řešila, že paní učitelka ve škole dětem vypráví o hadronovým urychlovači, který když bouchne, tak všichni zemřeme, nebo jim pouští film o tom, jak mimozemšťani dělají kruhy do obilí, což je při zbytnělý představivosti mého dítěte 100% noční můra na několik týdnů.

Odpovědět