
)? Mám doma prvňáčka, který pojímá školu jako neotřesitelnou autoritu. Zatím se učil číst, psát a počítat, tedy zatím do něj nezačala škola hustit fakta. Ale už i tady narážím; on se to vlastně až tak moc učit nemusel, tak nějak mu to šlo samo. Jednou třeba udělal v DÚ chybu z nepozornosti. Upozornila jsem ho na ni, výbuch vzteku. Protože paní učitelka to pozná, že to opravoval, že to neměl správně už napoprvé, možná nedostane jedničku... Až se uklidnil, řekla jsem mu, že taková chyba je vlastně fajn, protože se z ní můžeme něco naučit - třeba že je dobré si důkladně přečíst zadání, nebo si po sobě práci zkontrolovat. On se možná po takových chybách (za hodně dlouho, protože jich dělá málo) naučí, že si má dát pozor na zadání a třeba i zkontrolovat výsledky. Ale to meta-poselství, to, že chybami se člověk učí, to jen tak nepobere, protože škola v něm živí perfekcionismus a klade důraz na výsledek. Mám dojem, že moje úloha ve vzdělávání mých dětí bude taková, podlamovat autoritu školy, což by bylo fajn u komunikačně zdatného dítěte, ale u něj je to problém, protože v jeho podání vyzní i obyčejná otázka velice drze.
Edudant a Francimor od Karla Poláčka v Hudebním divadle v Karlíně
Tipy na vánoční dárky pro celou rodinu
Tvořivá hra pro nejmenšíŽďár nad Sázavou
Vítání sv. MartinaBlansko
Autismus – Porozumění je začátekPlzeň-město
Vánoční trhy v KuksuTrutnov
Frozen 1&2Ústí nad Labem Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.