Re: Co by měl vzdělaný člověk znát? Ve škole se téhle otázce věnuje málo času
Monty, to právě ve zmíněném textu není, podobnou rovnováhu mezi znalostmi a rozumovými dovednostmi to popírá - význam faktických znalostí snižuje na něco prakticky bezvýznamného.
Zcela nesouhlasím s tvrzeními
"Fakta nejsou mince a jejich zvládnutí nevypovídá nic o hodnotě vzdělání dotyčné osoby." Mince to, pravda, nejsou, a jako jediné měřítko vzdělání je nelze používat, potud lze s autorem souhlasit. Ale tvrzení, že "nevypovídají nic o hodnotě vzdělání dotyčné osoby" považuju za naprosto nesmyslné,samozřejmě objem znalostí představuje určitou nedílnou část vzdělání, jejíž význam kolísá podle oboru. Takovéhle okázalé pohrdání znalostmi je sice módní, ale v mých očích hloupé.
"Jestliže nemá smysl znát fakta, co tedy má smysl znát?" Opět hloupé tvrzení - má smysl znát JAK fakta, TAK ovládat dovednosti rozumové, jemně-motorické, komunikační atd. Jedno bez druhého nedává smysl.
Odpovědět