27.3.2012 22:35:23 Delete
Re: Přísné známkování
Pokud má něco sloužit k procvičení, tak by se to nemělo promítnout do známky, ne?
Jsme zdeformovaní, všechno děláme jen za odměnu (za jedničku) nebo ze strachu z trestu (pětky), prostě pod tlakem. K čemu je trestání špatných výsledků právě při procvičování? Když chci někoho něco naučit, nebudu ho trestat za to, co nezvládá ale ukážu mu, kde dělá chybu a proč, ne? Aby měl šanci to napravit....A to těžko můžu udělat, když mě zajímají jen výsledky.
Pětiminutovky na rychlost, kde se sleduje správnost výsledku, nejsou procvičování. A rozdíl se s SCIO testy je diametrální. Ve SCIO testech je možnost výběru odpovědi, takže člověk má šanci odhalit chybu ve stylu zapomenuté nuly....v těch testech nemusí nikdo stokrát zvládnout stejnou matematickou operaci, to se předpokládá, že už dítě umí....obzvlášť v testech na matematiku jen správný postup vede ke správnému výsledku, takže znalost postupu je nezbytná....rozdíl je v tom, že nikoho nezajímá, který z několika vhodných postupů dítě použije....
A trénink rychlosti jen kvůli zvládnutí nějakých testů? Bez hrozby, že se to promítně do výsledné známky (a ovlivní tak třeba i to přijetí na školu), proč ne....ale pokud má mít 30 dětí nervy proto, že pět z nich se chce zkusit dostat na gympl, to mi přijde postavené na hlavu....mnohem podstatnější by mělo být, aby těch 30 dětí zvládlo probíranou látku, ne aby pět z nich umělo rychle počítat...
Odpovědět