28.3.2012 12:19:41 Delete
Re: Přísné známkování
Jarko,
ono u pětiminutovek nejde o to, že by se to nedalo stihnout. Ale jak tu popisovaly některé holky, dítě má tendenci víc hlídat čas, už jen ta představa pěti minut jako hodně krátkého časového úseku je stresující.
S těmi SCIO testy asi teda záleží na dítěti, také procvičujeme a zkušenost spíše opačná. Jak jsem psala, ono jde o to, co se řeší za jev. Pokud násobení desítkou, stovkou, tak budou v odpovědích určitě výsledky lišící se právě počtem nul. Když se ale budou sčítat tisíce, tak výsledek v řádu stovek praští do očí. Pokud ne, pak něco není v pořádku a myslím si, že je pak správné, když takové dítě přijímačky neudělá.
Ale problém vidím hlavně v tom, že právě SCIO testy a přijímačky po páté třídě se týkají poměrně malého procenta dětí a tak nevidím důvod, proč by zrovna tenhle trénink měli podstupovat všichni a v té míře a s tou váhou, v jaké je to obvyklé. Pro většinu vidím jako mnohem důležitější samotné zvládnutí toho jevu bez toho časového presu a tomu ty pětiminutovky a následné hodně přísné známkování prostě neprospívá

.
Odpovědět