8.6.2013 23:46:27 J
Re: Úroveň ZŠ
Sorry, ale z toho co píšeš, tak to vidím jinak. Dle tvého pojetí je dobrá škola škola málo náročná. To je bohužel problém dnešního školství. Téměř každý získá maturitu, mizerná úroveň je jak na zš (ti lepší odchází na víceletá gymnázia), tak i u vš.
Dost lidí to uzná, že maturitu by neměl dostat každý a diplom z vš téměř každý druhý či třetí (na vš jich jde 60%). Jenže když dojde na lámání chleba, tak u vlastního dítěte většina lidí otočí. Náročný učitel či škola je špatná ap. Přece úroveň školy není daná tím, co o ní lidi říkají. Jednak rodiče to nejsou zas tak schopni posoudit, navíc to posuzují zprostředkovaně, dle dojmů z vyprávění jejich dětí.
Dnes to většinou je tak, že na 2. stupni zůstanou ti slabší a úroveň je horší. To mnohdy platí i o učitelích. Řada z nich učí na gymplech, na zš zůstali ti méně vyvedení (třeba problémy s pitím ap.). Můžou tu být dobré zš a horší gymnázia, ale ta dobrá zš a slabší gymnázium budou maximálně nastejno. U gymnázia je výrazné plus, že tam třídy navazují. U zš se počítá se skokem. Tj s tím, že sš bude skokově náročnější, což pak skutečně je. U gymnázia to plynule navazuje.
Odpovědět