Re: Úroveň ZŠ
Renko, pokud má dítě na prvním stupni vynikající výsledky aniž by se muselo aspoň trochu snažit a učit, může opravdu zlenivět, nenaučí se učit a po devítce se pak na náročnější studium daleko hůř zvyká.
Na druhou stranu je to zase na 8G velmi často spíš o zbytečném memorování kvant informací, přičemž každý z profesorů si myslí, že jeho předmět je snad jediný, co to dítě má, takže pokud je pak dítě snaživý student, který lpí na výborných výsledcích, tak toho může být na něj opravdu zbytečně moc.
Mám dvě děti, každé na jiném 8G a známé s dětmi ještě na jiných gymplech a jsou tam velké rozdíly, podobně jako na základkách. A dopředu se opravdu těžko odhaduje, protože i rodiče mají různá měřítka co se týče kvality.
Vždy jsem byla přesvědčená, že pro nadané dítě je osmileté gymnázium správné řešení. Dnes už si tak jistá nejsem.
Celkově mi školský systém hodně nevyhovuje. Klade se důraz na motivaci vnější a téměř se nebere v potaz vnitřní motivace, děti se musí přizpůsobovat výuce, ve valné většině se nemůžou rozvíjet v tom, v čem mají potenciál, zato musí trávit spoustu času něčím, co za pár dní pro nezájem stejně zapomenou.
A pak se učitelé často diví, že děti na gymplech mají v některých předmětech čtyřky, často to není pro neschopnost, ale protože prostě odmítají věnovat čas něčemu, v čem nespatřují smysl.
Odpovědět