9.6.2013 0:04:34 J
Re: Úroveň ZŠ
Na elitních anglických školách (soukromých, drahých, internátních) byla a možná i je běžná šikana. Nicméně akademická úroveň těch škol je výborná. Pokud někdo nešel na gymnázium, protože "nebyl ještě zralý", tak to jen ukazuje, že to je náročnější škola. Nadání se věkem nemění, stoupá jen zatížitelnost a schopnost se učit, ale děti nejsou chytřejší s věkem. A gymnázium to je od toho, aby rozvíjelo dítě už od nižšího věku. Pozvolné zatížení místo skokového po devítce mi přijde naopak vůči dětem šetrnější. Po páté třídě je stejně změna, druhý stupeň je jiný styl. A gymnázim znamená jen mírně těžší začátek. Na zš je zátěž většinou velmi nízká, na gymnplu se trošku rozumnější. Což později znamená, že z víceletého gymplu má méně stresu.
Je to přesně opačný případ, co tu bývalo dřív. Nekvalitní učňák, horší než zš. Po něm dělnická večerní maturita, po ní studium na technice. Ti nejlepší to zvládli, ale byli značně znevýhodněni proti proti gymnazistům i proti průmyslovákům. A víceletá gymnázia jsou pravým opakem této nezdravé situace, kdy nejdřív se učí mladý člověk flákat a následně je pak přetěžován. Což ti nejlepší zvládli, ale i po normálních školách by to zvládli lépe a hlavně snáz.
Odpovědět